Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bülent Ortaçgil - Eylül Akşamı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
E         A         E       A  
Hiçbir neden yokken, ya da biz bilmezken
E           A            E              
Tepemiz atmış ve konuşmuşuzdur
E        A         E       A  
Onca neden varken ve tam sırası gelmişken
E              A            E
Hiçbir şey yapmamış ve susmuşuzdur
 
C#m       B             A
Aynı anda aynı sessiz geceye doğru
C#m        B          A
İçim sıkılıyor demişizdir
C#m        B        A
Aynı sabaha uyanırken kimbilir
C#m       B         A
Aynı düşü görmüşüzdür 
                  E
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında
       
E              A           E           A   
Belki benim kağıt param, bir şekilde, döne dolaşa 
E       A         E             
Senin cebine girmiştir
E              A            E            A   
Belki aynı posta kutusuna, değişik zamanlarda da olsa
E        A          E             
Birkaç mektup atmışızdır

C#m          B             A
Ayın karpuz dilimi gibi batışını
C#m           B           A
İzlemişizdir deniz kıyısında
C#m          B             A
Aynı köşeye oturmuşuzdur köhne de,
C#m         B          A
Belki de birkaç gün arayla
       E                    
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında

E             A             E          A   
Bostancı dolmuş kuyruğunda, sen başta ben en sonda
E       A          E                  
Öylece beklemişizdir
E            A           E      A   
Sabah 7:30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken,
E           A          E                  
Ben yürüdüğümden kaçırmışımdır

C#m       B             A
Aynı anda başka insanlara
C#m        B           A
Seni seviyorum demişizdir
C#m       B           A
Mutlak güven duygusuyla başımızı
C#m      B            A
Başka omuzlara dayamışızdır
       E                    
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Gülsüm Tarçın - Eylül Akşamı
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar