Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Murat Boz - Çığlık - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
A+ A-
Bbm  Gbmaj7  Bbm  Gbmaj7

bbm
Bugüne kadar hep kaçtın

Sonu kedermiş aşkın
Gbmaj7           Ab
Aldırmam, korktuysan
Bbm
Neye niyet neye kısmet

Yarını görmeyi sabret
Gbmaj7         Ab
Aklında, kaldıysam

Bbm
Belki de zor, bunu anlamadık
      Gbmaj7          Ab
Ya da sevmedik hiç, sever gibi yaptık
Bbm
Aynaya sor, nasıl söndü bu kor
      Gbmaj7           Ab
Ne bi ses bi seda yok içinde mi çığlık 

Bbm
Yüzünü göremedim aylar saydım

Savaşı yenemedi kalbim yandım
Gbmaj7           Ab
Aynı yolda bir başıma
Bbm
Konu kapalı açamadın hiç nerde

Ne bi delil ne bi kan var yerde
Gbmaj7             Ab
Gel yanıma, korkun yoksa

Bbm
Yüzünü göremedim aylar saydım

Savaşı yenemedi kalbim yandım
Gbmaj7           Ab
Aynı yolda bir başıma
Bbm
Konu kapalı açamadın hiç nerde

Ne bi delil ne bi kan var yerde
Gbmaj7
Nasıl savaş bu bi anlat
               Ab             Bbm
Görelim hadi beni yere ser de
NotlarX
Tab
Söz: İbrahim Başaran
Müzik:
 İbrahim Küçükoğlu, İbrahim Başaran
Düzenleme:
 Ozan Çolakoğlu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.