Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Bülent Ortaçgil - Eylül Akşamı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A+ A-
E         A         E       A  
Hiçbir neden yokken, ya da biz bilmezken
E           A            E              
Tepemiz atmış ve konuşmuşuzdur
E        A         E       A  
Onca neden varken ve tam sırası gelmişken
E              A            E
Hiçbir şey yapmamış ve susmuşuzdur
 
C#m       B             A
Aynı anda aynı sessiz geceye doğru
C#m        B          A
İçim sıkılıyor demişizdir
C#m        B        A
Aynı sabaha uyanırken kimbilir
C#m       B         A
Aynı düşü görmüşüzdür 
                  E
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında
       
E              A           E           A   
Belki benim kağıt param, bir şekilde, döne dolaşa 
E       A         E             
Senin cebine girmiştir
E              A            E            A   
Belki aynı posta kutusuna, değişik zamanlarda da olsa
E        A          E             
Birkaç mektup atmışızdır

C#m          B             A
Ayın karpuz dilimi gibi batışını
C#m           B           A
İzlemişizdir deniz kıyısında
C#m          B             A
Aynı köşeye oturmuşuzdur köhne de,
C#m         B          A
Belki de birkaç gün arayla
       E                    
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında

E             A             E          A   
Bostancı dolmuş kuyruğunda, sen başta ben en sonda
E       A          E                  
Öylece beklemişizdir
E            A           E      A   
Sabah 7:30 vapuruna sen koşa koşa yetişirken,
E           A          E                  
Ben yürüdüğümden kaçırmışımdır

C#m       B             A
Aynı anda başka insanlara
C#m        B           A
Seni seviyorum demişizdir
C#m       B           A
Mutlak güven duygusuyla başımızı
C#m      B            A
Başka omuzlara dayamışızdır
       E                    
Olamaz mı, olabilir

A      E   B      E
Onca yıl sen burada
A      E   B      E
Onca yıl, ben burada
E           A
Yollarımız hiç kesişmemiş
E           A       E
Şu eylül akşamı dışında
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Gülsüm Tarçın - Eylül Akşamı
İstek Yap (akor, tab)

Nota ve Tarihçesi

Nota, müzikal seslerin yüksekliğini, süresini ve diğer özelliklerini belirten sembollerdir. Müziğin yazılı bir dili olarak, notalar müzikal eserlerin kaydedilmesi, okunması ve performans edilmesi için temel bir araçtır. Nota sistemi, müziğin yazılı tarihinde çok önemli bir dönüm noktası olmuştur.

Orta Çağ ve Öncesi:

Antik çağlardan Orta Çağ'a kadar, müzik yazma ve not etme yöntemleri oldukça sınırlıydı. İlk müzikal sistemler, sözlü gelenekler ve öğrenme metodları aracılığıyla aktarılırdı. Antik Yunan ve Roma dönemlerinde, müzikal notasyon teknikleri geliştirilmeye başlandı, ancak bu sistemler günümüze ulaşmamıştır.

Orta Çağ boyunca, kilise müziği ve liturji, belirli melodilerin ve ritimlerin hafızadan öğrenilmesi ve aktarılması yoluyla yayıldı. Ancak, müziğin yazılı bir dili yoktu ve bu nedenle müzikal eserlerin kaydedilmesi ve paylaşılması zordu.

Rönesans ve Müzik Notasyonunun Gelişimi:

Rönesans dönemi, müzik notasyonunun gelişimi için önemli bir dönemdi. 15. yüzyılda, Johannes Gutenberg'un matbaanın icadı ile birlikte, müzik notasyonu yaygınlaşmaya başladı. Bu, müzik eserlerinin kitaplar ve el yazmaları yoluyla kolayca çoğaltılmasını sağladı.

Giovanni Pierluigi da Palestrina gibi besteciler, polifonik müziğin karmaşıklığını notalarla kaydetmeye başladılar. Bu dönemde, notaların modern formu geliştirildi ve bugün hala kullanılan temel notasyon sistemleri ortaya çıktı.

Barok ve Klasik Dönemlerde Notasyonun Standartlaşması:

Barok ve Klasik dönemlerde, müzik notasyonu giderek daha da standartlaştı. Besteciler, müziği daha ayrıntılı olarak kaydetmek için yeni semboller ve işaretler kullanmaya başladılar. Özellikle, Johann Sebastian Bach ve Wolfgang Amadeus Mozart gibi besteciler, karmaşık müzikal yapıları notalarla ifade ettiler.

Romantizm ve Sonrası:

Romantik dönem ve sonrasında, müzikal ifade daha kişisel ve duygusal hale geldi. Bu dönemde, besteciler daha özgür bir şekilde notaları kullanarak duygusal ve deneysel müzikler yarattılar. Ancak, notasyon sistemleri nispeten sabit kaldı ve bugün hala kullanılmaktadır.

Günümüzde, müzik notasyonu bilgisayar teknolojisi ile birleşerek dijital formatlarda kolayca oluşturulabilir ve paylaşılabilir hale gelmiştir. Ancak, notaların temel amacı, müziği yazmak, okumak ve performans etmek için bir araç olmaya devam etmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar