Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Emir Can İğrek - Nalan - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Gm                              F     Eb
 Sana yanığım ama bu ateşi harlama, Nalan
Gm                                        F     Eb
 Dizinin dibi çok güzel yer ama yaşayamam ben orada

Cm
Sen bahçesin ben kasırga
                      Dm
Çiçeklerin kopar burda yapma Nalan
Cm
Ben karşının taksisiyim
                     Dm
Ömrünün hay aksisiyim olmaz Nalan

Gm
Bak ben yara gibiyim
                            F
Gönlünde bir yara gibiyim Nalan
                Eb
Sal beni gideyim
                           Gm
Ömründe bir kara meleğim Nalan

Gm
Ben yara gibiyim
                          F
Gönlündeki yarayı kapat nolur
                Eb
Sal beni gideyim
                           Gm
Ömründe bir kara meleğim Nalan


Gm  Gm  F  Eb

Cm
Sen kıştasın ben boş soba
                     Dm
Ayakların üsür burada yakma Nalan
Cm
Sessiz konuş nolursun
                     Dm
Ayıp olur kahrolursun olmaz Nalan

Gm
Bak ben yara gibiyim
                            F
Gönlünde bir yara gibiyim Nalan
                Eb
Sal beni gideyim
                           Gm
Ömründe bir kara meleğim Nalan

Gm
Ben yara gibiyim
                          F
Gönlündeki yarayı kapat nolur
                Eb
Sal beni gideyim
                           Gm
Ömründe bir kara meleğim Nalan

Ritim

V1:  A - Y Y A - Y Y A - A Y

NotlarX
Tab
solo E----------------------------------|-------------------------------| B--3-3-3-4-3-----3-3-3-4-3---------|-----------------------------4-| G------------5-3-----------5-3-5-2-|-5-3-5-3-2-0-2-0-------0---0---| D----------------------------------|-----------------3-1-3---3-----| A----------------------------------|-------------------------------| E----------------------------------|-------------------------------| E----------------------------------|---------------------------------| B--3-3-3-4-3-----3-3-3-4-3---------|---------------------------------| G------------5-3-----------5-3-5-2-|-5-3-5-3-2-0-2-0-------0---0-----| D----------------------------------|-----------------3-1-3---3---3-1-| A----------------------------------|---------------------------------| E----------------------------------|---------------------------------|
Söz: Emir Can İğrek
Müzik:
 Emir Can İğrek
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Deniz Ese - Nalan
Video Thumbs
Ferhat Aşkar - Nalan
Video Thumbs
Osman Kır - Nalan
Video Thumbs
Mücahit Yıldız - Nalan
İstek Yap (akor, tab)

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar