Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Tuğçe Kandemir - Anlı Şanlı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
C#m7       Bm7
Sormayın nolur sancımı
C#m7        Dmaj7
Tüketti vefasız sabrımı
C#m7           Amaj7        Bm7
Gelmesin kapıma açıdan ölse de
             E7      C#m7   
Yıktım ben onun tahtını
              Amaj7            Bm7
Sövmesin adıma affetmem dönse de
            E7        C#m7   Dmaj7
Tanrım açık etsin bahtınııııııı

F#m7             C#m7                  Bm7
Gidene sordular hep kalanın yok mu hatrı
      E7         C#m7        Bm7   C#m7   Dmaj7
Sence de yok mu hiç bizde bi farrrrkıııııııı
                  C#m7   F#m7      Bm7
Nasıl olduk bi anda    kanlı bıçaklı
    E7           C#m7       Bm7   F#m7
Yakışırdı bize ayrılık anlı şanlıııı

F#m7  C#m7  Bm7  E7  C#m7  Bm7  C#m7  Dmaj7  C#m7  F#m7  Bm7  E7  F#m7
NotlarX
Tab
Söz: Mert Carim
Müzik:
 Yücel Girgin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Murat Doğru - Anlı Şanlı
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar