Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mabel Matiz - Bahçemin En Zor Gülü - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
C                    Dm7     Em7   Dm7     C
Arıyordum gözlerinde ben yolumu,   ben yolumu
C                    Dm7        Em7   Dm7     C
Sana verdim bahçemin en zor gülünü,   zor gülünü
F           Fm          F          Fm         C
Defterim de ortalanmış, yad elinde yâr beklerken
                        Dm7       Em7   Dm7   C
Düşerim sensiz rüyadan, söyle bi’ var   mı oluru

Am          Em7       Dm7        Fm      C
Sana baktım, yeryüzünü gökyüzünü gördüm anam
Am         Em7      Dm7             Fm      C
Kaçıyorsun, ellerini kim tutuyorsa, sövdüm aman
Am          Em7       Dm7        Fm      C
Sana baktım, yeryüzünü gökyüzünü gördüm anam
Am          Em7     Dm7              Fm      C
Kaçıyorsun, ellerini kim tutuyor da, ben tutamam

Am          Em7
Et tırnaktan ayrılamaz
Dm7           Em7
Yok ben senden ayrılamam
Am             Em7
Sebep olduğun şu yangınımı
Dm7       Em7
Yangın ile durduramam

Am          Em7
Et tırnaktan ayrılamaz
Dm7           Em7
Yok ben senden ayrılamam
Am            Em7
Sana giden tüm yollarımın
Dm7        G          Am
Doldu tozu bak kundurama

Am  Em7  Dm7  Fm  C  Am  Em7  Dm7  Fm  G
NotlarX
Tab
Söz: Mabel Matiz
Müzik:
 Mabel Matiz
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar