Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Selda Bağcan - Yürüyorum Dikenlerin Üstünde - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Cm  Fm  Fm  Eb  Eb  Cm  Cm  Cm
Fm  Fm  Fm  Eb  Eb  Eb  Cm  Cm

Cm                                Fm
 Karanlık bir gece yol görünmüyor
Cm                            Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde
Cm                            Fm
 Kara çalı bana aman vermiyor

Cm                         Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde yaralıyam
     Eb                               Cm
Üstünde yaralıyam, üstünde yaralıyam, üstünde

Fm                        Eb
Yürüyorum dikenlerin üstünde yaralıyam
     Cm
Üstünde yaralıyam, üstünde

Cm                               Fm
 Güneş erken doğup şafak atmıyor
Cm                            Fm
 Gökteki bulutu söküp atmıyor
Cm                              Fm
 Ay karardı güneş ışık tutmuyor

Cm                         Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde yaralıyam
     Eb                               Cm
Üstünde yaralıyam, üstünde yaralıyam, üstünde

Cm                               Fm
 Yavaşa yavaş ilerlerken kaplani
Cm                            Fm
 Benim ile yola çıkanlar hani?
Cm                                Fm
 Geri dönsem taşa tutar dost beni
Cm                            Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde
 
Cm                         Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde yaralıyam
     Eb                               Cm
Üstünde yaralıyam, üstünde yaralıyam, üstünde

Cm                            Fm
 Sonlanmadı menzil ile durağım
Cm                              Fm
 Belki çok yakınım belki ırağım
Cm                            Fm
 Yaralandı parça parça ayağım

Cm                         Fm
 Yürüyorum dikenlerin üstünde yaralıyam
     Eb                               Cm
Üstünde yaralıyam, üstünde yaralıyam, üstünde
NotlarX
Tab
Söz: Hasan Kaplan
Müzik:
 Hasan Kaplan
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar