Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Selda Bağcan - Öyle Bir Yerdeyim ki - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm | Kapo: 0
A+ A-
Dm   Gm   Eb   Dm  
Dm   Gm   Eb   Dm
Dm   Gm   Gm   Dm
Dm   Eb   Dm   Dm
F    F    Eb   Dm

Dm   Gm                Dm        F
  Öyle bir yerdeyim ki, öyle bir yerdeyim ki
Gm        Dm     Eb    F
  Öyle bir yerdeyim ki, öyle bir yerdeyim ki
  
Eb                            Dm
 Bir yanım mavi yosun dalgalanır sularda
                             Dm
Bir yanım mavi yosun dalgalanır sularda

Dm      Gm     Eb    Dm
Dostum dostum güzel dostum 
      Gm    Eb     Dm
Bu ne beter çizgidir bu 
      Gm            Dm
Bu ne çıldırtan denge 
     Eb      Dm
Yaprak döker bir yanımız
F         Eb     Dm
Bir yanımız bahar bahçe

Dm      Gm     Eb    Dm
Dostum dostum güzel dostum 
      Gm    Eb     Dm
Bu ne beter çizgidir bu 
      Gm            Dm
Bu ne çıldırtan denge 
     Eb      Dm
Yaprak döker bir yanımız
F         Eb     Dm
Bir yanımız bahar bahçe
NotlarX
Tab
Söz: Hasan Hüseyin Korkmazgil
Müzik:
 Ahmet Kaya
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar