Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İntizar - İz Bıraktı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm
Daha ilk bakışta tutuştu kalbim
Gm               F       Eb  Dm
Bu nasıl güzellik aman yarabbim

Her aşık kül olur düşer peşine
Gm                  F         Eb   Dm
Bana böyle bakma merhamet et sevgilim

Gm                   Cm
Dayanmaz halim yaman, var mı hiç aşka doyan
Dm                Bb        Cm
Onun saf gülüşüne zar zor dayandım inan
Gm               Cm
Ellerini tutmadan göğsünde uyumadan
Dm                  Eb        F         Gm
Neden sevemez kişmse bi kalbi hiç kırmadan

Dm
Gül rengi dudağı tutuşturdu aşkı
              Gm
Yaktı ortalığı kül bıraktı
Cm
Gözleri çıkmaz sokak bi baktı halim harap
                    F      Eb  Dm
Bana bir şey de yarab iz bıraaktı

Dm
Dünya güzelse sebebi sensin 
Gm                  F        Eb  Dm
Bir bak da şu gönlüm kendine gelsin

Bir gönle girmeyen aşkı ne bilsin
Gm                 F        Eb  Dm
Sevgilim baş tacım buyursun gelsin

Gm                 Cm
Ben aşka inandım ve ona emanetim
Dm                Bb       Cm
Git gide çoğalıyor sevmeye cesaretim
Gm                 Cm
Kimi kaçıyor aşktan kimi siliyor baştan
Dm              Eb      F       Gm
Ben teslimim ona ve onda kıyametim

Dm
Bir baktın kalbime tutuştu sen diye
                Gm
Peşinden sürgüne kül bıraktı
Cm
Aşk nefes gibi yer yüzü cenneti
            F     Eb  Dm
Ah o gözleri iz bıraaktı

Dm
Gül rengi dudağı tutuşturdu aşkı
              Gm
Yaktı ortalığı kül bıraktı
Cm
Gözleri çıkmaz sokak bi baktı halim harap
                    F      Eb  Dm
Bana bir şey de yarab iz bıraaktı
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.