Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İmera - Bitmeyen Sevda - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm    Eb    Gm    Dm    F    Eb    Cm    Dm

Bb          Dm       Eb          Dm
Akıl durur dil durur boğazım düğüm olur

Gm         Dm       Eb         Dm
Yar yanımda yokisa her günüm zulüm olur
Gm          Dm      Cm           Dm
Yar yanımda yokisa her günüm zulüm olur

Gm         Dm           Eb           Dm
Gelmez deduğun dertler hep geldi başumuza
Gm         Dm       Cm        Dm
Oturup ağliyalum bitmeyen sevdamiza

Bb           Dm           Eb           Dm
Kulak duymaz göz görmez, dünya durur da donmez

Gm            Dm        Eb          Dm
Sevdami kaybetmişum, yürek yanginum dinmez
Gm          Dm        Cm            Dm
Sevdami kaybetmişum, yürek yanginum dinmez

Gm         Dm           Eb          Dm
Gelmez deduğun dertler hep geldi başumuza
Gm         Dm       Cm        Dm
Oturup ağliyalum bitmeyen sevdamiza

Bb        Dm      Eb            Dm
Gece uzun dert uzun, gönlumi sardi hüzün

Gm           Dm         Eb           Dm
Yalvarurum mevlama, aklumdan ciksin yuzun     
Gm        Dm      Cm         Dm
Yalvarurum mevlama, aklumdan çiksun yüzün

Gm         Dm           Eb           Dm
Gelmez deduğun dertler hep geldi başumuza
Gm         Dm       Cm        Dm
Oturup ağliyalum bitmeyen sevdamiza
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.