Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Adrian - Sen Hep Böyle Kal - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
    Bm   F#   G   F#
Ansızın

             Bm
Bazen böyle olur
           F#
Bazen konuşamazsın
                  G
Kayar ellerinden aşk
           F#
Onu tutamazsın

              Bm
Sen hep böyle kal
              F#                G
Böyle kal ki kalbim eğilsin önünde
             F#
Avunsun seninle

              Bm
Sen hep böyle kal
                F#             G
Böyle kal ki dünya utansın önünde
             F#
Avunsun seninle

              Bm
Sen hep böyle kal
          F#    G
Hep böyle kal
             F#
Avunsun seninle

              Bm
Sen hep böyle kal
               F#
Böyle kal ki dünya
           G
Utansın önünde
            F#
Övünsün seninle

              Bm
Sen hep böyle kal
               F#
Ne kadar büyüsen de
             G
Kimleri sevsen de
            F#
Nereye gitsen de

              Bm
Sen hep böyle kal
          F#
Hep böyle kal
             G
Sakın hiç kirlenme
             F#
Sakın hiç kirlenme

              Bm   F#   G   F#
Sen hep böyle kal

Bm                              F#
 Kapılarına dayanan tüm karanlığı
                                    G
Beyazlara boyadım, sen korkarsın diye
                                  F#
Dallarına diktim dökülen yaprakları
                            Bm
Sen Sonbahar'ı sevmezsin diye
                              F#
Gökyüzüne yıldızlar çizdim sana
                 G
Yeryüzüne umutlar
                                 F#
Geceleri düşler bıraktım yatağına
                       Bm
Sabahlarına aydınlıklar
                       F#
Yağmura aşık kelebekler
                          G
Ateşe aşık pervaneler gibi

Yana yana, döne döne
            F#
Savrula savrula

        Bm
Çok yüksekten uçtum ben
        F#
Çok yüksekten uçtum ben
        G
Çok yüksekten düştüm ben
       F
Çok yüksekten düştüm ben

        Bm
Çok yüksekten uçtum ben
        F#
Çok yüksekten uçtum ben
        G
Çok yüksekten düştüm ben
        F#
Çok yüksekten düştüm ben
NotlarX
Tab
Söz: Cem Adrian
Müzik:
 Cem Adrian
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Yiğit Özgür - Sen Hep Böyle Kal
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar