Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Bırakman Doğru Mu 2 - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m
Lütfen biraz sus bugün iyi değilim
F#
Kimi aşk diyor buna bense delilik
C#m
Önce güldürür sonra aklını kemirir
E                    D#7
Ben inatçı olmaz sen benden inatçı

G#m
Sen inatçı ben inatçı

Sen beyazken ben siyahtım

Bu aşkın bi tablosunu çizmek için ihtiyacım
F#
Var sana kalem kağıt yazdıkça sayfalar

Dolar gözlerim gibi açıp şarkımızı çalsalar
C#m
Sen inatçı ben inatçı, yıpranır her bi aşık

Bu durum ikimize sadece verdi sancı
E
Sen inatçı ben inatçı, çekilir her gün acı
D#7
Apaçık ortada sen hastalığımın tek ilacı

G#m
Lütfen biraz sus bugün iyi değilim
F#
Kimi aşk diyor buna bense delilik
C#m
Önce güldürür sonra aklını kemirir
E                    D#7
Ben inatçı olmaz sen benden inatçı

G#m
Olmaz olmaz ne yapsam da geçmiyor çare yok
F#
Zorlasam da ama içinden çıkılmaz bir hale geliyor
C#m
Tek tek yıkılırken anılar, nefret kaçınılmaz tanımam
E 
Bende bıraktığın acılar
D#7 
Bir daha kanıma girme hiç acımam

G#m
Yüreğim bağrıyor, bana ne yapsan da geri seni çağırıyor
F#
Üzerimden karı yok ama zararı çok kalbim hep ağrıyor
C#m
Aklım sende dağılıyor bana böyle yapma birazcık vefalı ol
E                     D#7
Denedik imkanı yok sırtımdaki sen imzalı ok

G#m
Saplanmış sırtımda bi ok, kanım akıyor bi sor

Sanar yapıyorum rol hayır yaşayamıyorum
     F#
İnan taşıyamıyorum bu yükü sırtımda daha fazla

Kararır gökyüzü bir gün yıldızlar ağlarsa
C#m
Dağlarda yankılanır haykırışlarım defalarca
                         E
Arıyorum sorularıma cevaplar bak
                                D#7
Dibe vurdum benim için hiç telaşlanma

Ölürüm de seninle vedalaşmam

G#m
Eğer ben ayyaşsam her akşam içerim bak şerefine, uyku yok gece yine
F#
Düşmüşüm elerine dokun gel bedenime, hazırım ödemeye en ağır bedeli de
C#m  
Yeter ki kurtulsun bu ilişkimiz mutsuzlukla hiç işimiz

Olmasın bak umutlarla pekişelim
E
Bulutlarda sevişelim tutku dolup her akşam
D#7
Pes etme bana inan usul usul gel aşka

G#m
Yüreğim bağrıyor, bana ne yapsan da geri seni çağırıyor
F#
Üzerimden karı yok ama zararı çok kalbim hep ağrıyor
C#m
Aklım sende dağılıyor bana böyle yapma birazcık vefalı ol
E                     D#7
Denedik imkanı yok sırtımdaki sen imzalı ok
NotlarX
Tab
Söz: Anıl Piyancı
Emrah Karakuyu
Müzik: Anıl Piyancı
Emrah Karakuyu
Düzenleme: Can Volkan
Serhat Şensesli
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.