Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İrem Derici - Ölürüm O Bakışlarına (Erkin Arslan) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Bm                    C
Çok kolay dedin inandım ben de
Bm                   C
Dur dinle dedin kulağım sende
Em         Am        Bm      D
Bir günüm bir dünüm birde umudum
C        Am        Bm     C    Bm
Sen misin tut biraz ellerin nerde
Em            Am        Bm     D
Bir sesim bir tenim birde huzurum
C           Am        B   C  B7        C  Am  B7
Al hadi al biraz açılsın pe rde, açılsın  per de

Em                       C   Am  C
Bir gün, bir gün nasibimse yarim ol gel
D
Geceler üşütür
            Bm   C
Düğüm olmuş sevdam çöz gel
Am                     C
Bir nefes uzağız hadi nolur benle al ver
C              B7   Em
Ölürüm, ölürüm o bakışlarına

Am                 D
Bir tutam aşk kalmış sımsıkı elimde
Am               C
Can dediğin zaten emanet bedende
Am              D
İçimde fırtına bekliyor tetikte
C        Am     C       B7
Duy hadi gör hadi gel açılsın o perde

Em                    C   Am  C
Bir gün, bir gün nasibimse yarim ol gel
D
Geceler üşütür
         Bm    C
Düğüm olmuş sevdam çöz gel
Am                    C
Bir nefes uzağız hadi nolur benle al ver
C              B7   Em
Ölürüm, ölürüm o bakışlarına

Bm             C       Em
Çok kolay dedin inandım ben de
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar