Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Cem Adrian - Sen Gel Diyorsun (Öf Öf) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
A+ A-
Dm      Gm    Dm         Gm
Aramıza girmiş dağlar, denizler
Dm        Gm          Dm         Gm
Gelemem diyorum öf öf, sen gel diyorsun

Dm            Gm   Dm        Gm    Dm        Gm
Kar yağmış yollara, örtülmüş izler, örtülmüş izler
Dm        Gm          F                 C          Dm
Bulamam diyorum öf öf, sen bul diyorsun, sen bul diyorsun

Dm         Gm     Dm       Gm
Sanma bu sevgimiz sence yaygara
Dm           Gm           Dm        Gm
Ne dertler bıraktın öf öf, hep sıra sıra

Dm            Gm   Dm       Gm   Dm        Gm 
Sen yoksun ya böyle ıssız Ankara, sensiz Ankara
Dm        Gm          F                 C          Dm
Duramam diyorum öf öf, sen dur diyorsun, sen dur diyorsun

Dm            Gm  Dm        Gm
Kızıltuğ'um baha...rı mı, yazı mı 
Dm          Gm           Dm       Gm
Hangi kalem yazmış öf öf, benim yazımı

Dm           Gm  Dm        Gm   Dm        Gm
Dert ortağım olan dertli sazımı, dertli sazımı
Dm        Gm          F                 C          Dm
Çalamam diyorum öf öf, sen çal diyorsun, sen çal diyorsun
NotlarX
Tab
Söz: Ali Kızıltuğ
Müzik:
 Aşık Emrah (Hamza Başyurt)
Düzenleme:
 Cem Adrian
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar