Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Oğuzhan Koç - Sükut-u Hayal - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
A+ A-
Bm  F#m  Em  Bm
G   F#m  Em  A  D

Bm        A        Bm          Em
Ne varsa içimde ya söyle ya da git
   A                        Em        F#m
Ne kaldıysa bak elde bil ki ben tek sebebi
   Bm             A            Em 
Ne sevdin, ne de sövdün hiçbir şey kalmadı ki
   A            Em                      F#m
Ne yandın ne de söndün ateş hiç olmadı ki

            Em             A                D
Yana yakıla sevdiğim ne varsa hep sükut-u hayal
             Em             A          Bm
Bana bakan o gözlerinde var ya yapayalnız kal

Bm
Ah bir bakana, bir gülene, bir sorana, bir sevene aldandım
F#m
Vah, çekene vah, bir kuru güle, vaatlere, saatlerce inandım
Em
Bak, gülene bak, bir haine, o zalime, gitti gönül pişmanım
F#m         G       Bm
Dokunsanız ağlarım dostlar

G
Ah bir bakana, bir gülene, bir sorana, bir sevene aldandım
F#m
Vah, çekene vah, bir kuru güle, vaatlere, saatlerce inandım
Em
Bak, gülene bak, bir haine, o zalime, gitti gönül pişmanım
F#m         G       Bm
Dokunsanız ağlarım dostlar
D          Em       Bm
Dokunsanız ağlarım dostlar
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Deniz Ese - Sükut-u Hayal
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar