Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Teoman - Fahişe - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: F | Dm Kapo: 0
Dm             Bb                 C          Dm
Bir fahişe sabaha karşı, çok seksiymişim, öyle diyor
              Bb        C         Dm
Gülüyoruz yalanına, karşılıklı anlayışlı
              Bb             C           Dm
Dalgakıranlardaki banklarda, çıkardı ayakkabılarını
                  Bb          C         Dm
Bak, dedi, köprü ışıkları siliyorlar yıldızları
                      Bb           C       Dm
Kazıyınca yıldızlarını, altlarındaki demir paslı
                Bb          C           Dm
Ateşe vermeli onları ama her yerde yangın çıkışları

Dm
Sordum, niye sattın yoksulluğunu, dedi, elimdeki sadece oydu
               Bb
Niye sattın vücudunu, daha mı kötü, dedi, satmaktan ruhu

Dm               
Herkes dedi merak içinde ölümden sonra hayat var mı diye
Boşuna düşünürler, sanki hayat varmış gibi ölümden önce
Sevdim seni ama bir şekilde hüzün var diye belki gözlerinde
Eğer sever gibi sarılırsan da bu vücut sana bedava

F        Dm           F       Dm
Aslında derdim, çok gençsin daha
F         Dm             Bb     Dm
Yirmiyim dedi ama ruhum bin yaşında
F         Dm            F       Dm       F        Dm        Bb 
Kayalar kesti ayaklarımı, yine de, bir şey hissetmek güzel hala bu dalgakıranda
                                    
Dm           Bb           Gm          A
Tek başıma, bu vücutla fırlatıldım bu dünyaya
Dm               Bb           Gm            A
Aşk daha basit, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
Dm           Bb          Gm              A
Şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil, bu dünya fahişe

Dm    
Korkum, çığlık atan adam gibi, tablodaki şakağımda ellerim
Hep kaçarken tek kişilik dünyayı ben artık nasıl severim
Anladım, senin kalbin birinde, geceyle gündüz, o hep seninle
Sarıldı, ağladı saatlerce o yine işe gitmeden önce
 
F        Dm           F       Dm
Aslında derdim, çok gençsin daha
F         Dm             Bb     Dm
Yirmiyim dedi ama ruhum bin yaşında
F         Dm            F       Dm       F        Dm        Bb 
Kayalar kesti ayaklarımı, yine de, bir şey hissetmek güzel hala bu dalgakıranda
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.