Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Oğuzhan Koç - Yok Sanayım (Akustik) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am7  Dm7  Em7  Am7
     
Am7	                      Dm7
Gün biter, çilem dolar, yaram bağlar kabuk
Em7                      Dm7        Em7
Gül solar, bülbül susar odam kuru soğuk
Am7                   Dm7
Yetmedi ne aldığım ne verdiğim sana
Em7                    Dm7        Em7
Bitmedi bu aşk bence yazık olur bana

           Dm7   G
Beni artık yorma kurbanın olayım
Dm7        G             Dm7
Hamdım, düştüm dalından, sorma
      G          Em7  Fmaj7  Am7
Nefes alamıyorum aş   kım   dan

Dm7      G
Vurma kurbanın olayım
Dm7        G            Dm
Düştüm kalkmam sonunda, sorma
      G          Em7  Fmaj7  Am7
Nefes alamıyorum aş   kım   dan

Am7            Em7
 Kimi sevdi ki kalbim başka
  Dm7        Em7
Cesaret edip de nasıl sana sorayım
Fmaj7       Em7
 Biri varsa bile sen söyleme
Dm7            Em7
Ben yine yok sanayım

Dm7     Em7
Kimi öptü dudakların
Dm7      Em7
 Ne olur bir tek ben olayım
Fmaj7    Em7
 Biri varsa bile sen söyleme
Dm7            Em7
Ben yine yok sanayım

Fmaj7    Em7
 Biri varsa bile sen söyleme
Dm7            Em7
Ben yine yok sanayım

Am7  Dm7  Em7  Am7
NotlarX
Tab
Söz: Oğuzhan Koç
Müzik: Oğuzhan Koç
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.