Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ender Balkır - Daha Senden Gayrı Aşık mı Yoktur - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
D                       Cmaj7           Em
Daha senden gayrı gayrı aşık mı yoktur

Em                Am
Daha senden gayrı aşık mı yoktur
G                D               Cmaj7          Em
Nedir bu telâşın vay deli gönül, vay deli gönül

Am               G
Hele düşün devri Adem'den beri
D                   Cmaj7          Em
Neler gelmiş geçmiş say deli gönül

Am               G
Hele düşün devri adem'den beri
D                    Cmaj7          Em
Kimler gelmiş geçmiş say deli gönül

D                Cmaj7      Em
Şu fani dünyadan umudunu üz

Em               Am
Şu fani dünyadan umudunu üz
G                D                 Cmaj7            Em
İnanmazsan var kitaba yüz be yüze, canım yüz be yüz

Am              G
Evin mezaristan malın bir top bez
D               Cmaj7          Em
Daha doymadınsa doy deli gönül

D                   Cmaj7        Em
Günde bir yol duman çöker serime

Em                  Am
Günde bir yol duman çöker serime
G                D              Cmaj7         Em
Elim ermez gidem kisb-i karıma, kisb-i karıma

Am              G
Kendi bildiğine doğrudur demek
D              Cmaj7          Em
Var iki kamile sor deli gönül

D                    Cmaj7        Em
Gördüm iki kişi kişi mezar eşiyor

Em              Am
Gördüm iki kişi mezar eşiyor
G                   D              Cmaj7         Em
Gam gasavet gelmiş, boydan aşıyor, boydan aşıyor

Am               G
Çok yaşayan yüze kadar yaşıyor
D               Cmaj7
Gelde bu rüyayı yor deli gönül

D                          Cmaj7       Em
Mevlam kanat vermiş dostum uçamıyorsun

Em                  Am
Mevlam kanat vermiş uçamıyorsun
G                 D             Cmaj7        Em
Bu nefsin elinden kaçamıyorsun, kaçamıyorsun

Am               G
Ruhsati dünyadan geçemiyorsun
D               Cmaj7
Topraklar başına vay deli gönül
NotlarX
Tab
Söz: Aşık Ruhsati
Müzik:
 Nesimi Çimen
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar