Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mahmut Çınar - Bul Beni (Hüsnü Arkan) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Bm             Am         Bm                Am
Ömrünün baharında bul beni kayıplar meydanında
      G           D            C
Belki soğuk bir Şubat'ta, portakal zamanında
    Em          D            C                   Bm
İki hasret, iki hayat, kaşla göz arasında, bul beni

Bm             Am          Bm               Am
Kedinin rüyasında gör beni, perdemin arkasında
     G          D             C
Unutulmuş bir resimde, bize baktığın anda
    Em         D            C
İki şarkı, iki sevda, tanla gün arasında
    Bm        Am
Gör beni, gör beni

   Em            Bm           D          Bm
Gelsin diyorsa kalbin yerim varsa sol yanında
Em     D          C          Am       Bm
Çağır, çıkarsa yollar, kokun varsa en sonunda
   Em       Bm           D         Bm 
Belki buluşuruz, Kadıköy’de, son vapurda
   Em     D      C           Am           Bm
Bu şehir alırsa bizi, kayboluruz bir sokakta

Bm            Am          Bm                Am
Çocuğun duasında duy beni, gönlünün çığlığında
      G          D      C
Yalnızlığın gürültüsü çınlarsa kulağında
    Em         D         C
İki özlem, iki vuslat senle ben arasında
    Bm          Am
Duy beni, duy beni
NotlarX
Tab
Söz: Mahmut Çınar
Müzik:
 Mahmut Çınar
Düzenleme:
 Efe Demiryoğuran
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.