Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ender Balkır - Ruhumda Sızı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                        Am         D  Em
Bu nasıl bir derttir dermanı yoktur
Em                   Am       D  Em
Bedenimde değil ruhumda sızı
Em                   Am         D  Em
Görünmez bir yara acısı çoktur
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                         Am        D  Em
Kurşunsuz hançersiz kansız bir yara
Em                    Am        D  Em
Hiçbir tabib buna bulamaz çara
Em                     Am        D  Em
Keşke Mansur gibi çekseler dara
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                     Am      D  Em
Doktoru lokmanı yok ilacı yok
Em                      Am       D  Em
Görünmez göz ile hiçbir izi yok 
Em                     Am         D  Em
Saplanmış sineme görünmez bir ok
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                     Am         D  Em
Didelerim nemli, kan ağlar gözüm
Em                    Am       D  Em
Ruhum yara aldı sızlıyor özüm
Em                      Am        D  Em
Bu halimden vakıf tek cura sazım
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı

Am  Am  Am  D  Em
C   D   Em  C  Em

Em                    Am        D  Em
Yeter Nesimi bu feryadın yeter
Em                     Am        D  Em
Biliyom yanıyon Kerem’den beter
Em                    Am        D  Em
Her ah eyledikçe dumanın tüter
Am                      Em
Bedenimde değil ruhumda sızı oy oy
  D         Em     C            Em
Ruhumda sızı oy oy, ruhumda sızı
NotlarX
Tab
Söz: Nesimi Çimen
Müzik: Aşık Emrah
Düzenleme: Önder Meral
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.