Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Duman - Dibine Kadar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em
Yazdım çizdim hayal ettim
Am
Sazla sözden ibarettim
D
Arkamı döndüm emanet ettim
C
Anlayamadın ya

Em
Aklım fikrim kaynayınca
Am
Söz müzikle ağlayınca
D
Kalbimi açtım ibadet ettim
C
Anlayamadın ya

      Em             D   Am
Ama o anladı, o beni anladı
    Em            D          Am
Dibine kadar, dibine kadar, ooo

    Em         D   Am
Anladı, o beni anladı
    Em            D          Am
Dibine kadar, dibine kadar, ooo
 
Em
Güldüm geçtim genceciktim
Am
Aşk içinde meşke daldım
D
Kendimi buldum onu kaybettim
C
Anlayamadın ya

Em
İyisin hoşsun bir yokuşsun
Am
Harbiden baya bi boşsun
D
Şarkıya türküye lanet olsun
C
Anlayamadın ya

      Em             D   Am
Ama o anladı, o beni anladı
    Em            D          Am
Dibine kadar, dibine kadar, ooo

    Em         D   Am
Anladı, o beni anladı
    Em            D          Am
Dibine kadar, dibine kadar, ooo
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Tangöze
Müzik:
 Kaan Tangöze
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Doğa Altunok - Dibine Kadar
Video Thumbs
Eren Küçükdoğan - Dibine Kadar
Video Thumbs
Oğuzhan Aydın - Dibine Kadar
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar