Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kahraman Deniz - Gelirim - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Db | C# | Bbm | A#m Kapo: 0
Bbm
Tıkanırım ara sıra, o güvendiğim ilhamlara küfrederim
Gb
Kafadaki kozalak asit yağmuruna tutulmuş, yükselirim
Ebm
Tutunurum açtığı yaralara, geleneksel depremlerimin
Fm
Yıkılırım, içim enkazına hapsolmuş, çıkarın, geleyim

Bbm
Yazdım öylece, düşünmeden, yeni ve sıkı bi' ‘flow’ denedim, işte kaydı
Gb
Hep önünde iki yol, ikisi de baydı; mutlu ol ya da öl, hepsi aynı
Ebm
Hangi yaram açık kalmadı, çabuk iyileşti ve kabuk bağladı
Fm
Hiç güneş açmaz mevsime döndüm, yer buna sustu da, gök ağladı

Bbm                           Gb                                 Ebm
Hüzün üstüme inmiş ipince bi’ sis, tutar en güzel hissi içinde hapis
                          Fm
Burada bir haksızlık var, gönül işi mevzu bahis

Bm                         Gb
Çöker üzerime keder, esiriyim
                             Ebm
Bu gece de ben ölmeye meyilliyim 

Çağır beni yine saza söze
    Fm
Doğar, gelirim

Bm                          Gb
Çıkar önüme, dağı da deviririm
                             Ebm
Yürürüm, ben az ötede yenilirim

Çağır beni yine saza söze
    Fm
Koşar, gelirim

Bbm
Yüreğimin aklımı işgaline marş yazdım, yayılır söylenerek
Gb
Yine kıyamadım, askerlerimi çekip sakladım, her yaşama zafer diyerek
Ebm
Ama unutana sonunu hatırlatmam gerekir ki tutunabilelim severek
Fm
Öyle yaşa ki o canını söksün ölüm bile elleri titreyerek

Bbm
Dürter güdülerim, az bir zaman olduğunu hatırlarım istemeden
Gb
Dönmem buralara, bir terk edebilsem, hiç kimseyi özlemeden
Ebm
Gitmez densiz misafir, yediği kabına yine iyicene pislemeden
Fm
Gerçek bensiz de zahir, dilim had bilmez, duramam söylemeden

Bbm
Zaman aktı da ben geri dönecektim
Gb
Oyunum kalmıştı, bitirecektim
Ebm
Ben dünyanın çilesini çektim
Fm
E kötü mü ettim? beni buldum
NotlarX
Tab
Söz: Kahraman Deniz
Müzik:
 Kahraman Deniz
Düzenleme:
 Ateş Berker Öngören
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Modülasyon

Modülasyon, müzikte bir anahtardan (ton) diğerine geçiş anlamına gelir. Bir parçada farklı tonal merkezler arasında yapılan bu geçişler, dinleyiciye müziğin duygusal ve dinamik yapısını farklı bir açıdan hissettirir. Modülasyon, müzikte dramatik etki yaratmanın ve tonlar arasındaki kontrastı vurgulamanın önemli bir aracıdır.

Modülasyon Türleri

Farklı modülasyon türleri vardır ve her biri farklı bir geçiş yöntemi sunar:

  • Diyatonik Modülasyon: İki gam arasında ortak notalar üzerinden geçiş yapılır. Bu tür modülasyonda, her iki gamda da bulunan ortak akorlar veya notalar kullanılır.
  • Kromatik Modülasyon: İki gam arasında bir kromatik (yarım ses) adımla geçiş yapılır. Bu, bir notanın yarım ses artırılması veya azaltılması yoluyla gerçekleşir.
  • Geçici Modülasyon: Genellikle kısa süreli olarak, yeni bir ton merkezi oluşturur ve sonrasında ana tona geri dönülür.
  • Tonika Modülasyonu: Ana tonun üçüncü veya beşinci derecesine modülasyon yapılır.
  • Enarmonik Modülasyon: Bir akorun enarmonik eşdeğerini kullanarak tonlar arasında geçiş yapılır. Örneğin, C#'nin (Do diyez) D♭ (Re bemol) olarak çalınması.

Modülasyonun Kullanım Alanları

Modülasyon, farklı müzik türlerinde çeşitli amaçlarla kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinin bölümleri arasında modülasyon yaparak dinleyicinin ilgisini korur ve farklı duygusal tonlar yaratır.
  • Pop müzikte modülasyon, bir şarkının enerjisini ve duygusal etkisini artırmak için kullanılır, özellikle şarkının son bölümlerinde.
  • Doğaçlama müzikte, müzisyenler arasındaki tonal uyumu koruyarak modülasyon kullanılır.

Modülasyon Teknikleri

Modülasyon yaparken kullanılabilecek bazı teknikler şunlardır:

  • Ortak Akor Kullanımı: Hem başlangıç hem de hedef ton arasında ortak akorlar kullanılır.
  • Geçici Akor: Geçici olarak hedef tona ait bir akor kullanılarak geçiş yapılır.
  • Melodik Modülasyon: Bir melodi çizgisi ile yeni bir tona geçiş yapılır.

Sonuç

Modülasyon, müziğe dinamiklik ve derinlik katmanın etkili bir yoludur. Tonlar arasında geçiş yaparak, besteciler ve müzisyenler farklı ruh halleri ve müzikal renkler yaratabilirler. Modülasyon tekniklerini öğrenmek, müzikte tonalite ve ifade çeşitliliğini artırır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.