Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kahraman Deniz - Yüreğimin Üstünden - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em  C  Em  Am

Em                   Am
 Yolum hep düz değil, ruhum dağılır tümsekte
Em                            Am
 Aşağıda bedenimi kemirirler, ah ama kafam hep yüksekte
Em                         C
 Çirkine çirkin denilir mi, özü görmeye aynası yok
Em                         Am
 Kıt sofraya aç gidilir mi, yansan bir damla su yok

Em
Her aşka ömür verilir mi
C
Sanma ki bir başkası yok
Em
Eskiden öyleydi de, şimdi
Am
Kendine bile faydası yok

Em                   C
 Güneşime küstüm ben, parla da gir pencereden
G                  Am            C
 Ya da vazgeç, bas geç yüreğimin üstünden
Em                   C
 Bu mezara saplandım, yapabiliyorsan kurtar beni
G                  Am            C   
 Ya da vazgeç, bas geç yüreğimin üstünden

Em  C  Em  Am

Em                    C
 Yolsuzlar yolcu olur, başlar ayakları unutunca
Em                          Am
 Yazılar uçar, sözler kalır, ayaklar baş olunca
Em                           C
 Aşk her şeyi çözmüş, kendini kim yenmişse o ermiş
Em                               Am
 Dolu içmedim hiçbir pir elinden, yine de adım deli derviş

    Em 
Bir el vermiş, öteki görmüş
       C
Mazlum mecbur, zâlime dönmüş
        Em
Hâlbuki yaşamayı henüz öğrenmiştim
    Am
Ama dünyanın sonu gelmiş

Em                   C
 Güneşime küstüm ben, parla da gir pencereden
G                  Am            C
 Ya da vazgeç, bas geç yüreğimin üstünden
Em                   C
 Bu mezara saplandım, yapabiliyorsan kurtar beni
G                  Am            C   
 Ya da vazgeç, bas geç yüreğimin üstünden
NotlarX
Tab
Söz: Kahraman Deniz
Müzik: Kahraman Deniz
Düzenleme: Alican Genç
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.