Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kendine Müzisyen - Bekle Dedi Gitti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
 
Em               Am             B7         Em
Bekle dedi gitti ben beklemedim, o da gelmedi ya
                  Am              B7         Em
Ölüm gibi bir şey oldu ama ama ama kimse ölmedi
 
Em     Am    B7         Em
Aşk ateşi yanar yanar söner mi
         Am     B7      Em
Gönül yarası bir gün geçer mi
       Am     B7        Em
Öyle sevdim içim dışım enerji
        Am      B7     Em
E dur bakalım döner belki
 
Em               Am             B7         Em
Bekle dedi gitti ben beklemedim, o da gelmedi ya
                  Am              B7         Em
Ölüm gibi bir şey oldu ama ama ama kimse ölmedi
 
Em  Am   B7  Em
 
Em     Am     B7          Em
Eğer başını alıp kaçıp giderse
         Am     B7         Em
Olur da bir gün beni terkederse
      Am        B7             Em
Hangi dağda ölürüm bilmem, bilinmez
         Am      B7      Em
Gitsin bakalım kolaysa öyle
 
Em               Am             B7         Em
Bekle dedi gitti ben beklemedim, o da gelmedi ya
                  Am              B7         Em
Ölüm gibi bir şey oldu ama ama ama kimse ölmedi

Em  Am   B7  Em
 
Em    Am     B7          Em
Ah bebeğim beni ne çok severdi
      Am      B7    Em
Ruh ikizim, canım derdi
        Am      B7           Em
E noldu şimdi bu aşk böyle biter mi
         Am      B7     Em
E dur bakalım, döner belki
 
Em               Am             B7         Em
Bekle dedi gitti ben beklemedim, o da gelmedi ya
                  Am              B7         Em
Ölüm gibi bir şey oldu ama ama ama kimse ölmedi
 
B7                 Em  Am   B7  Em   Am   B7  Em
Kimse öllllllmedi, ölllmediiii,  ooooo
 
Em               Am             B7         Em
Bekle dedi gitti ben beklemedim, o da gelmedi ya
                  Am              B7         Em
Ölüm gibi bir şey oldu ama ama ama kimse ölmedi
NotlarX
Tab
Söz: Kaan Tangöze
Müzik:
 Kaan Tangöze
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.