Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ezhel - Mayrig - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: A | Gbm | F#m Kapo: 0
A+ A-
F#m
Le, le, mayrig
A          E
Mayrig, mayrig
D                  E
Niye böyle galdık, ayrı gayrı?

        F#m
Yine de ben ister isterdim elbet
A                  E                  D
Yaşamak el ele de, yaşamak hayallerde hep
                   E
Bu yer bu yerlerde hayallerde hep
          F#m
Haksızken haklı her kesim herkes
A                E                 D
Kesiyor birisini geçmişin hayaletiyle
                   E
Ne zor bu yerlerde hayal etmek bile

F#m
 Fark ettin mi, cancağızım?
       A                      E
"Can!" diyen bütün toplumlara kan lazım
     D
Rant için geçirirler boğazından tankı
                          E
Sanki bir cehennem burası lan kanka
    F#m                   E
Jugglerz ve Ezhel Almanya'dan canlı
  A                   E
Yayın, kış gelir sokaklar karlı
  D                          D
Kayır, ormanında yurduma uğramadım
               E
Yedi ay bile yeter

        F#m
Yine de ben ister isterdim elbet
A                  E                  D
Yaşamak el ele de, yaşamak hayallerde hep
                   E
Bu yer bu yerlerde hayallerde hep
          F#m
Haksızken haklı her kesim herkes
A                E                 D
Kesiyor birisini geçmişin hayaletiyle
                   E
Ne zor bu yerlerde hayal etmek bile

F#m
Le, le, mayrig
A          E
Mayrig, mayrig
D                  E
Niye böyle galdık, ayrı gayrı?

        F#m
Aslında aynıyız tamamen aynı şeylerlen
      A                        E 
Güler ağlarız hem hüznümüz hem eğlencem
      D
Farklılığımız dualarda değil de saysam da
                             E
Fazla farkımız kalır mı aynı topraktan?
     F#m
Yetişmiş bir ormanız, bi' ağaç gibi hür
     A                       E
İçin yağmur yerine hep kanla sulanır
       D
Geçmiş kapkaranlık, geleceğimiz bulanık
                              E
Kimse istemez, demez ki "Orta bulalım."
    F#m
Hep masumun üstüne düşer bombalar
    A                    E
Tüm tarafların çığlığını pompalar
         D
Keşke bi yetişebilsek zaman dolmadan
         E
Keşke bi sevişebilsek savaş olmadan

        F#m
Yine de ben ister isterdim elbet
A                  E                  D
Yaşamak el ele de, yaşamak hayallerde hep
                   E
Bu yer bu yerlerde hayallerde hep
          F#m
Haksızken haklı her kesim herkes
A                E                 D
Kesiyor birisini geçmişin hayaletiyle
                   E
Ne zor bu yerlerde hayal etmek bile

F#m
Le, le, mayrig
A          E
Mayrig, mayrig
D                  E
Niye böyle galdık, ayrı gayrı?
NotlarX
Tab
Söz: Sercan İpekçioğlu
Müzik:
 Joachin Piehl
Jonas Nikolaus Lang
Martin Peter Willumeit
David Tobias Hofmann
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar