Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mustafa Ceceli - Simsiyah - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
A+ A-
A#m                    B    A#m
Aklıma geldikçe senin gözlerin
C#                 D#m
Kimse bilmez seni özledim 
B           G#m
Sanma sakın yoldan geri dönerim
B           G#m        A#m
Söyle seni nerede bulabilirim

A#m                     B   A#m
Yola çıktım tam şu anda aniden
C#                       D#m
Ve dönmicem seni tekrar görmeden
B              G#m
Vazgeçtim ben kan kırmızı kalbinden
B          G#m             A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

B         G#m        A#m
Acılarım tutun beni kaldırın
B             G#m        A#m
Aşkın gelmiş geçmişine saydırın
B           G#m         A#m
Suçum aşksa ben cezama razıyım
G#m                        A#m
Simsiyahım farkım yok hiç geceden
B                       A#m
Suçum aşksa ben cezama razıyım
G#m                       A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

A#m                     B   A#m
Bir yağmur yağsa yüzüme yüzüme
C#                      D#m
Kalbim yeter daha fazla üzülme
B           G#m
Su değse de baştan aşağı tenime
B          G#m            A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

A#m  B    A#m
A#m  C#   D#m  
B    G#m  B
B    G#m  A#m

B         G#m        A#m
Acılarım tutun beni kaldırın
B             G#m        A#m
Aşkın gelmiş geçmişine saydırın
B           G#m         A#m
Suçum aşksa ben cezama razıyım
G#m                        A#m
Simsiyahım farkım yok hiç geceden
B                       A#m
Suçum aşksa ben cezama razıyım
G#m                       A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

A#m                     B    A#m
Şöyle biraz uzansam bir kuytuya
C#                         D#m
Düşman oldum sanki ben bu uykuya
B            G#m
Hiç görünmez oldum senin uğruna
B          G#m            A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

A#m                     B   A#m
Yola çıktım tam şu anda aniden
C#                       D#m
Ve dönmicem seni tekrar görmeden
B              G#m
Vazgeçtim ben kan kırmızı kalbinden
B          G#m             A#m 
Simsiyahım farkım yok hiç geceden

G#m         B              A#m
Simsiyahım farkım yok hiç geceden
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Ayşe Ceyda Ülküdür - Simsiyah
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar