Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Avutsun Bahaneler - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Bbm
Kaybetmedim hiçbir zaman dürüstlüğümü ama dürüstlükten çok kaybettim

Ben her şeye kafa tutmadan önce her şey bana kafa tutmuştu ben gördüm

Anladım ya fayda etmiyor bir şey, engel olamıyorum, dağılıyorum peyderpey

Var kendimle konuşmak istediğim çok şey, açarım ağzımı yumarım gözümü epey epey

Neden iki büklüm boynun? Beslediği yılanlara mı kırgın koynun ?
                                        Bmaj7
Kurtlar canını alıyorken koyunun, bal umdun da arıdan sade kaldı iğne bulduğun
Bbm
Kafan seni dağıtmadan sen onu dağıt, kalbin yerinden çıkacak haydi biraz rahatla!

Bildiğim şeyleri ben de öldüremiyorum evet başa çıkamadığım oluyor olanla

Ebm                                 Bbm              Bmaj7
Avutsun bahaneler, avutsunlar beni avutabilirseler onlar

Pek sanmam, hiç sanmam
               Abm
Elimi çektim altından taşın, kurtuldu ezilen parmaklarım
               Bbm
Ama canım hala yanıyor, avutsun bahaneler, bahaneler

Ebm                                 Bbm              Bmaj7
Avutsun bahaneler, avutsunlar beni avutabilirseler onlar

Pek sanmam, hiç sanmam
               Abm
Elimi çektim altından taşın, kurtuldu ezilen parmaklarım
               Bbm
Ama canım hala yanıyor, avutsun bahaneler, bahaneler

Ebm        Bbm               Bmaj7
Ah bu bana ağır gelen sözler yok mu
Abm                          Bbm
Ah bu bana ağır gelen yükler yok mu

Avutsun bahaneler, bahaneler

Bbm
Vermedim kendimden ödün ne dün ne bugün

Ben zamanı öldürürüm zaman beni öldürürken

Kangren bir kolum vardı dün kesip atmak ağır oldu hem de onu çok severken

Anladım ki fayda etmiyor bir şey, yaşamak zorundayım bu bildiğim tek şey

Sanki ben bir kobayım da dünya bir deney, kaçacak bir yerin yok doğu, batı, kuzey, güney

Neden bakışların donuk ve yorgun? Belli ki mahkemen var içinde büyük sorgun
                                         Bmaj7
Hayatını senden çaldılarsa büyük soygun, sende ses yok, kalma suskun!
Bbm
Ayakkabı bağcığı gibi çözüldü sırlar, ben sessiz yürürken köpek bana hırlar

Yetmiyormuş gibi paçamı ısırırlar, saldırmak için kendilerini kandırırlar

Ebm                                 Bbm              Bmaj7
Avutsun bahaneler, avutsunlar beni avutabilirseler onlar

Pek sanmam, hiç sanmam
               Abm
Elimi çektim altından taşın, kurtuldu ezilen parmaklarım
               Bbm
Ama canım hala yanıyor, avutsun bahaneler, bahaneler

Ebm                                 Bbm              Bmaj7
Avutsun bahaneler, avutsunlar beni avutabilirseler onlar

Pek sanmam, hiç sanmam
               Abm
Elimi çektim altından taşın, kurtuldu ezilen parmaklarım
               Bbm
Ama canım hala yanıyor, avutsun bahaneler, bahaneler

Ebm        Bbm               Bmaj7
Ah bu bana ağır gelen sözler yok mu
Abm                          Bbm
Ah bu bana ağır gelen yükler yok mu

Avutsun bahaneler, bahaneler
NotlarX
Tab
Söz: Sagopa Kajmer
Müzik: Sagopa Kajmer
Düzenleme: Sagopa Kajmer
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Halk Müziği ve Tarihçesi

Türk Halk Müziği Nedir?

Türk Halk Müziği, Türkiye'nin farklı bölgelerine ait geleneksel müzikleri kapsar. Yüzyıllardır sözlü kültürle aktarılan ve toplumun değerlerini, duygularını ve hikayelerini yansıtan bu müzik türü, geleneksel enstrümanlar eşliğinde icra edilir. Bağlama, kaval, zurna, ney ve davul gibi enstrümanlar Türk Halk Müziği'nin temel çalgılarındandır.

Türk Halk Müziği'nin Tarihçesi

Türk Halk Müziği'nin kökenleri, Orta Asya'dan Anadolu'ya uzanan Türklerin tarihine kadar dayanır. Türklerin göçebe dönemlerinde bile halk müziği, kültürün önemli bir parçası olarak yer almıştır. Anadolu'ya yerleşen Türk toplulukları, burada var olan farklı kültürel öğelerle de kaynaşarak kendi müziklerini geliştirmişlerdir.

Osmanlı döneminde halk müziği, saray müziği ve dini müziklerle birlikte varlığını sürdürdü. Ancak, halk müziği daha çok köylerde, kasabalarda ve halkın yaşadığı yerlerde varlığını sürdürerek sözlü olarak nesilden nesile aktarıldı. 20. yüzyılın başlarında, Ziya Gökalp ve Muzaffer Sarısözen gibi öncüler, halk müziğinin korunması ve geliştirilmesi için önemli adımlar attılar. Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun (TRT) kurduğu arşivler, halk müziği eserlerinin korunmasında önemli bir rol oynadı.

Türk Halk Müziği Türleri

Türk Halk Müziği, bölgesel ve kültürel farklılıklar nedeniyle çeşitlilik gösterir. Bu çeşitlilik, türkülerin ritimleri, melodileri ve konuları üzerinde belirgin bir etki bırakır. Bazı yaygın türleri şunlardır:

1. Uzun Havalar: Serbest ritimli ve uzun süreli ezgilerden oluşur. Genellikle duygusal temaları işler ve Anadolu'nun çeşitli bölgelerinde yaygındır.

2. Kırık Havalar: Belirli bir ritme sahip olan bu tür, dans müziği olarak da bilinir. Genellikle hareketli ve neşeli melodilere sahiptir.

3. Ağıtlar: Hüzünlü olayları, ölümleri ve kayıpları anlatan ezgilerdir. Duygusal ve ağır melodilere sahiptir.

4. Koçaklamalar: Kahramanlık ve yiğitlik konularını işleyen ezgilerdir. Genellikle hızlı ve hareketli bir yapıya sahiptir.

Türk Halk Müziği'nin Önemi

Türk Halk Müziği, Türk kültürünün önemli bir parçası olarak, geçmişten günümüze toplumun değerlerini, tarihini ve yaşam tarzını yansıtır. Hem yerel hem de ulusal düzeyde önemli bir kültürel miras olarak kabul edilir. Halk müziği, toplumsal dayanışmayı güçlendiren ve kültürel kimliği koruyan bir araç olarak önemini sürdürmektedir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.