Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Galiba - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
A+ A-
Cm  Gm
Bu ikilemlerin arkasında çok şey var
Hiç bir şey bir neden değil ki
Ama hak ettiğimi düşündüğümde hiç de adil değilki 
Sen nesin ve kimsin? Sal yaralı balıkları gitsin, misina artık çok gergin 
İster istemez her şeyim sende rehin 
Ne yanlış bir karar masası, sen ne kötü bir hakimsin 
Bu ne zor bi dosya, sen ne kolay bir kararsın 
Senden görünmüyor önüm, meğer ne kolaymış fikri ölüm

G#  Gm
Hep anlatırdı sevdiklerim; "böyleyken böyle olur"
Söz söylenir göz dolar, Haziranlar Şubat olur
İhtimallerimi düşünürüm ve ihmallerimi yoklarım
İçimden ayrılık şarkılar ı bestelerim ve söylerim

Cm 
Ben deli dolu biriyim, ama şu an sadece doluyum, kırılmış bir sağ kolum, gönlü bir hayli kırık, yapayalnız, bomboş bir yolum 
Gm
Beni arayan orda bulur, sözün bittiği yerde bekliyorum
G#
Canım malum, yarım eksik, bu kadar mı kolay çeker insan sevdiğinin şakaklarına tetik 
Gm
Sanki sen bir avcı, bense infilak eden keklik, vakit durdu, bu acı beni boğdu, bittim şimdilik

Cm                                                Gm
Ama galiba, bütün bu olanlara dayanamam, ama hazırım
                            G# 
Sen giderken adımlarını sayarım 
                                          Gm 
Heyhat, ne yazık seni yanlış tanıdım sanırım


Cm  Gm
Üzerime yıkılan yüksek apartmanlar, bana söylenmiş gibi çalan şarkılar 
Bitmeyen derin hasret ve geçmeyen zaman
En dibini ancak senin bildiğin o dipsiz kuyu, defol git şimdi rahat uyu 
Ya biriktirdiğim onca yarınlık, ben yarımken yarınla bugün arasında nedir farklılık
Senden varan güller artık rayihasız ben uslu çocuk sen arsız
Sensiz yerim yurdum yokmuş gibi ben diyarsız 

G#
Herkes bana bakıyormuş gibi, ama her şey normal, sorulan sorular en çok acı veren, her yerden sual 
Gm
Ben bir aç, sense tok misal, sen olmadan ne işe yarar en güzel kumsal, ne olur gitme kal 

Cm
Bir tek özlemleri deviremedim şu ince bileklerimle, geriye kalan herşeyi yıktım, fena yaptım 
Gm
Ve en güzeli unuttum, defalarca tekrarladım kendimi, her yeni gün için ama her yeni gün eskidi
G#
Yarın baktım ki hep ordayım, aynı noktalardayım, ortada kalmış ortalık kişiyim
Gm
Sen şimdi yoluna bak, ben adımlarını sayarım, bütün bu olanlara dayanamam, ama madem öyle hazırım

Cm                                                Gm
Ama galiba, bütün bu olanlara dayanamam, ama hazırım
                            G# 
Sen giderken adımlarını sayarım 
                                          Gm 
Heyhat, ne yazık seni yanlış tanıdım sanırım
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar