Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Baytar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: D | Bm Kapo: 0
F#m  F#m  F#m  G  Bm  A  G  F#m

F#m
Bu dilden firar eden her söz, yaydan çıkmış ok gibi

Sözler bazen bir hazine, bazen dermansız bir dert tipi

Geçmiş dünden bahsetmek lezzetsiz
Em                           G
Gelmemiş yarından hep mi şikayetçiyiz biz? (Ha?)

F#m
Aklımın ipinin ucu da kaçmış, timsah katreleri boşalsın

Bir iki damla hiç değersiz

Hüzün ve kaderin pençesinde bir dev namı değersiz
Em                         G
Gece gündüz ömürden yontar dünya dönmez yaremsiz
F#m
Bugün ömrün yarım gün, serbest kalsın fikrim

Senin tozlarını silemez tenimden ellerim

Varlık ruhu terk eder yüzün yüzümden ayrılınca
Em          G
Bendeki aşk altın misali ağırlığınca
F#m
Sensiz benlik yokluk demek, kalbim sana emekçi

Aşk denen illet çorak arazide, tilki misal kurnaz bekçi

Başım sarkıt bir mahalsiz, cümle yolumun önüne taş
Em                            G
Dudakların kadeyi nikah eden, çakır keyif dertdaş
F#m
Gören der ki sel ağzına, bina yapmak aptal işi

Yel eserse kırmaz dişimi, kalp bir körse görmez bi' şeyi

Saniyeler dakikalarla yapar alışverişi
Em                        G
Saatler seni alır benden, korkarım olamaz gelişin
F#m
Hasret gözümün ışıklarını söndüren alçak misafir

Afitap sönük bir mum, ayrılık hain bir zehir

Melek yanımda yüzünü saklar, felek yüzüme kaş çatar
Em                             G
Bi' tek bu hüznü sen boğarsın, ipek tenin derime batsın
F#m
Rüzgar saçını süpürse mest olur bakışlarım

Adınla uyanır kulaklarım, yüzünle açar göz kapaklarım

En güzel şiirlerimle kaleme adını sayıklatırım
Em                  G
Odamın hayaletisin, sessizliğine aşığım

F#m
Derdime çare, baytarım yok, dengeme destek, tut ki durayım
                                 G
Şafak güneşin fermanı geçer acı, tatlı sayılı zamanın sancısı
    Bm                A               G
Ama melek bir yandan, şeytan bir yandaan
                    F#m
Başım zindan yokluk var, bu kaçıncı şikâyetim bilmem

F#m
Kafamı duvara yasladım, omuzların yanımda yok

Ahbaplar maymun iştah sahibi, benim içim senle tok

Yok ki gücüm, belki devler ülkesinde bücürüm
Em                           G
Sessizliğinle gelir hüznüm yokluğunda gömülü, ölüyüm
F#m
Bu devranın binlerce sevgi müşterisinden biriyim

Yalnızlığıma küfrederim, sensiz halden müştekiyim

İlelebet de dönmez olsan, bil ki yalnız nöbetteyim
Em                      G
Hatalarıma savaş açtım, her gün farklı kefendeyim
F#m
Hayat günü defter yaprağı, hazan gelir dökülür

Gelirken ne getirilir ki, giderken ne götürülür?

Dertle anlaş deva bul, üzüntü kalbi sömürür
Em                      G
Yüzüne baktığım her an, cennetten bahçe görülür

Gülüş neşem değil, gönül bucaklarımda harabeler

Bu hilekar tavırla geçer fena saatler (yok)

Seni içeren masallarım anlatılacak kadar kısa değiller
Em                     G
Aşk ilinde bir tarafta cüceler, diğer yanda devler

F#m
Derdime çare, baytarım yok, dengeme destek, tut ki durayım
                                 G
Şafak güneşin fermanı geçer acı, tatlı sayılı zamanın sancısı
    Bm                A               G
Ama melek bir yandan, şeytan bir yandaan
                    F#m
Başım zindan yokluk var, bu kaçıncı şikâyetim bilmem
NotlarX
Tab
Söz: Sagopa Kajmer
Müzik:
 Sagopa Kajmer
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Akor Tanımı ve Oluşumu

Müzikte, akorlar birden fazla notanın aynı anda çalınmasıyla oluşan ses kombinasyonlarıdır. Akorlar, müziğin temel yapı taşlarından biridir ve birçok enstrümanın ve vokal performansın temelini oluşturur. Akorlar, müziğin harmonik yapısını oluşturur ve parçanın duygusal ve melodik yapısını belirler.

Bazı akor kalıpları;

Major Akor

Major akorlar, major dizinin 1, 3 ve 5. seslerinden oluşur

C(Do) Major:
C(Do) - E(Mi) - G(Sol) seslerinden oluşur

Minor Akor

Minor akorlar, major dizinin 1, ♭3 ve 5. seslerinden oluşur. ♭3; dizinin 3. sesinin yarım ses pes(bemol) çalınmasıyla oluşur.

C(Do) Minor:
C(Do) - Eb(Mi Bemol) - G(Sol) seslerinden oluşur.

C(Do) Diminished:
C(Do) - Eb(Mi Bemol) - Gb(Sol Bemol) seslerinden oluşur.

Diminished Akor

Diminished (Eksiltilmiş) akorlar, major dizinin 1, ♭3 ve ♭5. seslerinden oluşur. ♭3 ve ♭5; dizinin 3. ve 5. sesinin yarım ses pes (bemol) çalınmasıyla oluşur.

Augmented Akor

Augmented (Arttırılmış) akorlar, major dizinin 1, 3 ve #5. seslerinden oluşur. #5; dizinin 5. sesinin yarım ses tiz (diyez) çalınmasıyla oluşur.

C(Do) Augmented:
C(Do) - E(Mi) - G#(Sol Diyez) seslerinden oluşur.

Akorların kullanımı, müziğin farklı tarzlarında çeşitlilik gösterir. Pop, rock, caz ve klasik müzik gibi birçok türde akorlar, şarkıların ve bestelerin harmonik yapısını zenginleştirir. Akorlar, melodi ile uyum içinde çalışarak şarkının karakterini belirler.

Akorlar ayrıca doğaçlama sırasında da önemli bir rol oynar. Birçok müzisyen, solo performansları sırasında akorlara bağlı olarak doğaçlama yapar ve bu, şarkının genel tonunu ve hissini belirler. Doğaçlama sırasında kullanılan akor kalıpları, müziğin dinamik yapısını zenginleştirir.

Akor Bul aracını dene!

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.