Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

İbrahim Tatlıses - Yıkılmışım Ben - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Eb | D# | Cm Kapo: 0
Gm                 Cm
Sanki terk edilmiş bir viraneyim
Eb                 Bb         Ab  Gm
Her yanım dağılmış yıkılmışım ben

Gm             Cm
Üstüne basılan taşlar misali
Eb               Bb         Ab  Gm
Paramparça olmuş dağılmışım ben

Cm           Bb  Cm          Bb
Çaresiz kalmışım gözlerim şaşkın
Eb        Fm    Bb    Ab    Gm
Çile rüzgarında savrulmuşum ben

Cm            Fm    Ab         Bb
Dertler derya olmuş ben de bir sandal
         Eb       Bb   Ab    Gm
Devrilip batmışım boğulmuşum ben

Cm      Bb          Gm         Ab
Dertler derya olmuş ben de bir sandal
Cm       Bb       Ab   Fm    Cm
Devrilip batmışım boğulmuşum ben

Cm       Bb       Ab   Fm    Gm
Devrilip batmışım boğulmuşum ben

Gm               Cm
Tutunacak hiçbir dalım kalmadı
Eb              Bb        Ab  Gm
Bir ağaç misali kurumuşum ben

Gm                Cm
Sanki bir köleyim sanki bir esir
Eb                Bb        Ab  Gm
Yerlerden yerlere atılmışım ben
NotlarX
Tab
Söz: Tahir Paker
Müzik: Burhan Bayar
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Doğaçlama Teknikleri: Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama Yapmanın Temelleri ve İpuçları

Doğaçlama, müzisyenlerin anlık yaratıcılıklarını kullanarak yeni melodiler ve ritimler oluşturduğu bir süreçtir. Caz, blues, rock ve diğer müzik türlerinde yaygın olarak kullanılır. Doğaçlama yapmak, müziğin temellerini ve akor yapısını anlamayı gerektirir.

Doğaçlamanın Temelleri

Doğaçlamaya başlarken şu temel prensipler önemlidir:

  • Gam Bilgisi: Doğaçlama yaparken, kullanılacak gamları ve bu gamların hangi akorlarla uyumlu olduğunu bilmek önemlidir. Majör, minör, pentatonik ve blues gamları, farklı türlerde en yaygın kullanılan gamlardır.
  • Akor İlerlemeleri: Akor ilerlemelerini anlamak, doğaçlama yaparken doğru notaları seçmeye yardımcı olur. Örneğin, blues müziğinde 12 bar blues ilerlemesi oldukça yaygındır.
  • Ritim: Doğaçlamanın sadece melodik değil, aynı zamanda ritmik bir boyutu da vardır. Farklı ritimleri ve tempoları deneyerek doğaçlamaya çeşitlilik katılabilir.
  • Dinleme ve Tepki Verme: Özellikle caz gibi grup doğaçlamalarında, diğer müzisyenleri dinlemek ve onların çaldıklarına tepki vermek önemlidir.

Farklı Müzik Türlerinde Doğaçlama

Doğaçlama, farklı müzik türlerinde değişiklik gösterir:

  • Caz: Caz doğaçlaması, genellikle karmaşık akor ilerlemeleri ve geniş gam yelpazesi kullanır. Melodik ve armonik olarak daha özgürdür.
  • Blues: Blues doğaçlaması, 12 bar blues ilerlemesine dayanır. Pentatonik ve blues gamları, doğaçlama için yaygın olarak kullanılır.
  • Rock: Rock müzikte doğaçlama, genellikle pentatonik gamlara ve güçlü ritimlere dayanır. Solo gitar doğaçlaması rock müziğin önemli bir unsurudur.

Doğaçlama İpuçları

Doğaçlama yaparken göz önünde bulundurulması gereken bazı ipuçları:

  • Basit Başlayın: Doğaçlama yapmaya yeni başlıyorsanız, basit gamlar ve ritimler kullanarak başlayın.
  • Kulakla Çalma: Diğer müzisyenlerin doğaçlamalarını dinleyin ve onları taklit etmeye çalışın.
  • Yaratıcı Olun: Doğaçlama sırasında farklı gamları ve ritimleri denemekten çekinmeyin.
  • Pratik Yapın: Doğaçlama, pratik yapıldıkça gelişen bir yetenektir. Düzenli olarak pratik yapın ve doğaçlama becerilerinizi geliştirin.

Sonuç

Doğaçlama, müzisyenlerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmeleri için harika bir yoldur. Farklı müzik türlerinde doğaçlama yapmanın temellerini öğrenmek, müziğinize yeni bir boyut katacaktır. Pratik yaparak ve müziğin temellerini anlayarak, doğaçlama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.