Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Sagopa Kajmer - Bir Ateşe Attın Beni x Kamuran Akkor - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
C#m  G#m  Amaj7  G#m

C#m       G#m                Amaj7      G#m
Diyorlar ki sen delisin, hiç bu kadar sevilir mi
C#m       G#m               Amaj7   G#m
Değmeyecek biri için, gurur yere serilir mi

E                    Amaj7      G#m
Bir ateşe attın beni, alev alev yaktın beni

G#m               Amaj7       F#m       G#m
Değersiz mi benim aşkım, yalanlara kattın beni

C#m        G#m                   Amaj7      G#m
Dost üzülür, düşman güler, böyle derde gülünür mü
C#m             G#m             Amaj7     G#m
Bilseydim hiç sever miydim aşkın sonu bilinir mi

C#m     G#m               Amaj7      G#m
Umudumdun, dileğimdin, sen benim göz bebeğimdin
C#m       G#m               Amaj7     G#m
Seni kimler değiştirdi, yüreğinden attın beni

E                    Amaj7      G#m
Bir ateşe attın beni, alev alev yaktın beni

G#m               Amaj7       F#m       G#m
Değersiz mi benim aşkım, yalanlara kattın beni

C#m        G#m                   Amaj7      G#m
Dost üzülür, düşman güler, böyle derde gülünür mü
C#m             G#m             Amaj7     G#m
Bilseydim hiç sever miydim aşkın sonu bilinir mi

C#m  G#m  Amaj7  G#m
(Rap kısımlarda bu akor göngüsü devam eder)

Öyle bir ateşe attın ki beni
Bir çalı gibi yaşadım olanı biteni göz önü
Yandı ki içim hem de sorma ne biçim işittim kalbimin son gücünü bitiren o sözü
Geri kalan öfkesiyle saldırsa da alev o ateşin önüne geçip oldum bir dev
Ya terk et beni ya da istediğimce sev
Sendin bana ev şimdi gel ve gör o ev alev alev
Gözlerinden sular getir
Yangınlarıma yağmur indir
Dengemi rehin aldın bu ne iştir
Bitecekse bu ne saçma bir bitiştir
Kolaysa buna beni alıştır
Kalbimi yatıştır
Kırılan eskisi gibi olmaz ama gayret et yapıştır
Bana yazı getir bu ne kıştır
Ateşle barıştır beni güneşle tanıştır

Sağ çıktığım savaştan evime dönüyorum
İçimde bir kaos var uyusun diye ninni okuyorum ama nafile
Sakinliğimi eğitmeliyim demiri eritmeliyim
Zor da olsa gerçek bu bilmeliyim
Ben deliyim onlara göre gözleri perdeliyim
Sen anlat bana sevgini ben gösterdiğine inanayım
Senden uzak kendime yakın yeri bulmalıyım
Hislerimi alıp gidiyorum bırak yakamı seni yakmalıyım
saat dilimlerini dolanıyorum tek başıma
Sözlerin üzerime yürüyor yine kabaca
Katlanması zor dayanır mıyım acaba
Boyumu aşıyor ama verdiğim çaba
Beni senden araklamalıyım ya da yeni bir ben aramalıyım
Başka çare yok dediler inat ettim bulmalıyım
Dedim ya ölmeden önce çiçeklerimi sulamalıyım
Hoşça kal! Seni benden uğurlamalıyım.
NotlarX
Tab
Söz: Sagopa Kajmer
Müzik:
 Sagopa Kajmer
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.