Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Yalan (Reynmen) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: E | Dbm | C#m Kapo: 0
A   F#m  C#m  C#m

              A   F#m  C#m
Yalan yalan yalan

C#m
Durumu özetleyen bi bakış attın da

Yanımdasın bu nasıl kaçış
          F#m
Bi' yanıp bi sönen ateşI yaktın da
C#m                      A
Bunların hepsi palavra palavra
          F#m            C#m
Yine de sensiz dolamaz saraylar
                    A
Çiçeklerim açamaz baharda
     F#m              C#m
Bize yok bizden başka fayda
 
            A
Sende kaldı aklım
    F#m           C#m
Ama bununla hep savaştım
                   A
Bu kadar büyük mü aşkın
  F#m         C#m
Yalan yalan yalan

             A
Teslim oldum artık
     F#m         C#m
Beni durdurur mu sandın
                 A 
Ne kelepçeler ne mantık
  F#m         C#m
Yalan yalan yalan

              A   F#m  C#m
Yalan yalan yalan

C#m
Of benim derdim

Sana benim derdim
         F#m              C#m
Nasıl da emin kendinden yalanlarından
       A            F#m
Yüzüme bakarken aynı anda
      C#m
Nasıl attın bana palavra
     A           F#m           C#m
Sana yaşamak varken oldum kadavra

            A
Sende kaldı aklım
    F#m           C#m
Ama bununla hep savaştım
                   A
Bu kadar büyük mü aşkın
  F#m         C#m
Yalan yalan yalan

             A
Teslim oldum artık
     F#m         C#m
Beni durdurur mu sandın
                 A 
Ne kelepçeler ne mantık
  F#m         C#m
Yalan yalan yalan

              A   F#m  C#m
Yalan yalan yalan
NotlarX
Tab
Söz: Tepki
Zeynep Bastık
Reynmen
Müzik:
 Zeynep Bastık
Reynmen
Arem Ozguc
Arman Aydin
Tepki
Düzenleme:
 Arem Ozguc
Arman Aydin
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.