Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ali Baran - Hafta Günü - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em  D  C  D  Em

Em               Am    G
Bekeyerum sabahi uyumam uykulari
Em               Am    G
Bekeyerum sabahi uyumam uykulari

Am       G           D       Em
Yarın hafta günüdür, belki görürüm yari
Am       G           D       Em
Yarın hafta günüdür, belki görürüm yari

Em                   D
Vurdum yokuş yukari, oy dizlerim dizlerim
C                     D      Em
Nerdesin nazli yarum, arar seni gözerum

Em                   Am     G
Kar yağar tane tane, hani o günler nerde
Em                   Am     G
Kar yağar tane tane, hani o günler nerde

Am      G           D        Em
Enmez yarum pazara, yağmur oldu benhane
Am      G           D        Em
Enmez yarum pazara, yağmur oldu benhane

Em                   D
Vurdum yokuş yukari, oy dizlerim dizlerim
C                     D      Em
Nerdesin nazli yarum, arar seni gözerum

Em                   Am      G
Gelsin yarum pazara, var ona diyeceğum
Em                   Am      G
Gelsin yarum pazara, var ona diyeceğum

Am       G           D        Em
Ben bi daha haftayi, nasil bekleyeceğum
Am       G           D        Em
Ben bi daha haftayi, nasil bekleyeceğum

Em                   D
Vurdum yokuş yukari, oy dizlerim dizlerim
C                     D      Em
Nerdesin nazli yarum, arar seni gözerum

Arkadaşlar şarkının doğru sözlerini bize iletebilirseniz çok makbule geçer :)
NotlarX
Tab
Söz: Tolga Genç
Müzik:
 Tolga Genç
Düzenleme:
 Tolga Genç
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar