Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Kenan Doğulu - Kardan Kadın - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Em
Yeter mi?
    Am             B           C
Her günüme yazdım seni desem yeter mi 
      Am         C
Gecem ol sabahım ol desem 
      Em                         C
Şarkılarımda hep seni söylesem yeter mi 
        B
Canın ister mi 

Em
Sever mi?
   Am            B            C
Kızgın üzgün kalbin yeniden sever mi 
      Am          C
Suyum ol toprağım ol desem 
     Em                         C
Hikayelerimde ismini söylesem yeter mi 
      B               
İkna eder mi 

Em
Kardan kadın gibi 
                       C
Soğuk duruyorsun herkese sen 
Am             B                    Em
Biliyorum ısıtırım eritirim eğer istesen 
                                       C
Bir tenhada bir özelde yakalarsam inan durmam 
C               B                Em
Fena mı yaralarını öpe öpe aşkla sarsam 

Em
İster mi?
Am                     B        C
Senin de canın teslim olmayı çekmez mi
      Am            C
Seviyorum seni diye haykırmak 
    Em                         C
İki kişilik bir dünya kurmak hayal mi 
   B
Değmez mi?

Em
Biter mi?
   Am              B            C
Bu heves koynunda uyansam da bitmez ki 
       Am        C
Kalbim diyor ki eminim 
     Em                          C   
Ama yok mu senin şu yeminin bize günah 
        B
Yazık etmez mi?

Em
Kardan kadın gibi 
                      C
Soğuk duruyorsun herkese sen 
Am              B                   Em
Biliyorum ısıtırım eritirim eğer istesen 
                                       C
Bir tenhada bir özelde yakalarsam inan durmam 
C               B                Em
Fena mı yaralarını öpe öpe aşkla sarsam 

Senin olsam, sarılsam, ısıtsam...
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.