Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güneş - Dua (Uzi) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am                    F
Hislere bırak, sarsın seni
                             Dm        Em
İşledi ruhuma, bildiğin gibi değil (ah, ah)

Am                             F                          Dm   Em
Hissediyorum rockstar biri ama yaşıyorum tam serseri gibi (ah, ah)
Am
Yedimdeki gibi yirmimdeyim
F
Bileğim pek de güçlü değil
Dm 
Değişmedi içimdeki masum peri
Em
Ama kovaladım yine her gün daha deli
Am
Seçemem yolu ama çıkarır beni bi’ şekil
F                                  Dm        Em
Gideceğim yere kadar, benim için kolay değil olay (ah, ah)

Am
İnan ama neye?
      F                       Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah

Am                    F
Hislere bırak, sarsın seni
                              Dm
İşledi ruhuma, deli yürüdüğüm yol bile beni ezberledi
          Em
Sorunumuz yok değil, bu kez ezberledik
           Am
Geri döner adımları, ediyorum sanma sakın pes
         F
Koşarım, durmam, kalsa bile tek içimdeki ses
      Dm
Karşı çıktım bak dünyaya, edemedi bile pes
       Em
Bununlayım, dönmüyorum geri; çekiyorum rest size

Am
İnan ama neye?
      F                        Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah

Am
Yine dene, inadına dene
F
Sarhoş oldum unuturum diye, gidemedim eve
Dm
Benimle misin bebek, takıl peşime
Em
Bundan sonra bi’ sana bakarım, bi’ de işime
Am
Boş konuşmam hiç, dinle istersen
F
İnan, onu yapı’caz ben ne istersem
Dm
Listeleri doldururuz kalbini dinlersen
Em
Bi’ gün bu semt gösteri’cek ebemizi tersten
Am
Korkusuz yaşarım, genç ölürüm, ya
F
Görürsem şaşarım gün yüzünü, ey
Dm
Huzur kırmızı, ben renk körüyüm sanki
Em
Dostum çok yine de tek yürürüm, cano
Am
Çürürüm gümüş dişlerimin arasından sana
F
Güldürürüm bu dünyada çocukları sadece
Dm
Sığınırım her gece o duaların arkasına
Em
Kırk yaşına gelsem bile takılırım mahallede

Am
İnan ama neye?
      F                        Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah
NotlarX
Tab
Söz: Güneş
Uzi
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Video Thumbs
Murat Doğru - Dua
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar