Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yıldız Tilbe - Bir Daha Dokunma - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Eb  Cm  Dm  Eb  Cm  Dm

Cm  Dm         Cm      Dm
    Seni sevmek hatamıydı
Cm  Dm          Cm  Gm
    Gelip gitmek yanlışmıydı
	      F   Cm
Ayarsızdım farkındaydın
  F        Eb  Gm
Düşünmekten yorulmuştum
  F      Eb           Gm
Dağıldı aklım benden uzakta
       Cm            Gm
İçimde dağlar yıkılmaktaydı

Gm                      Dm
Bi daha ne seni ne de beni
     F                   Cm
Bi daha ne aşk ne sevgiyi
     Gm             Dm
Bi daha ne acıya ne haza
     F                 Cm     Gm
Bi daha ne ona ne de bana dokunma
    Dm   Cm   Eb  Dm  Cm      Gm
Dokunma, dokunmaaaaaaaaa, dokunma

Cm  Dm        Cm   Dm
    Düşünceler ayrılınca
Cm  Dm         Cm   Gm
    Sıcaklıklar soğuyunca
		     F     Cm
Kalptan kalbe olan yollar
  F       Eb   Gm
Ayrılıklar kapananınca 
  F        Eb          Gm
Kırıldı kalbim çok defalarca
       Cm              Gm
Sana hala çok muhtac olsam da

Gm                      Dm
Bi daha ne seni ne de beni
     F                   Cm
Bi daha ne aşk ne sevgiyi
     Gm             Dm
Bi daha ne acıya ne haza
     F                 Cm     Gm
Bi daha ne ona ne de bana dokunma
    Dm   Cm   Eb  Dm  Cm      Gm
Dokunma, dokunmaaaaaaaaa, dokunma 
NotlarX
Tab
Söz: Yıldız Tilbe
Müzik:
 Yıldız Tilbe
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.