Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güneş - Ayna - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Gb | F# | Ebm | D#m Kapo: 0
Ebm  Db  Abm  B

Ebm
Dedin "karmaşık bunlar
Db
Yeter kaçma dur orda
Abm
Tanıdık bi’ yüz yormaz"
B
Dedi "bu gece olmaz"

Ebm
Sorup durma bana n’olcak diye 
Db
Ödüm kopuyo aramızı bozacak biri 
Abm
Senin gibi hissettirebilen sersin yere beni
B 
Benden öncekiler seni hak etmedi 

Ebm
Susmaktan sıkılıp lafla benle
Db
Takılmaz etmezmiş lafta ben de
Abm
Bu ayaklar yordu beni dürüst gel 
B
Ee? sıkıldım tonla mesaj ilgi ve de 

Ebm
Dans ettim her gece perilerle
Db
İlhamı aradım bi’ fenerle 
Abm
Ta ki görene kadar gözünde 
B
Bunu yaşayamayız ki göz önünde 

Ebm
yüzüm kalmadı bakamıyom aynaya 
Db
bi’ farkım yok dünki ile aynıyım 
Abm
oynuyor tüm dengemle varlığın
B
unutmadın asla acımdan haz almayı

Ebm
Dedin "karmaşık bunlar
Db
Yeter kaçma dur orda
Abm
Tanıdık bi’ yüz yormaz"
B
Dedi "bu gece olmaz"

Ebm    Db
Olmaz, bitti yeni bi’ hikaye ah
Abm
Hepsini ettim idare ah
B
Kapladı bedeni yükler ya
Ebm
Sırtla hepsini ilerle ee
Db
Sonu olmayan bi lanet
Abm                     B
Yaşa sorumsuz bu dertle
NotlarX
Tab
Söz: Güneş
Müzik:
 Güneş
Düzenleme:
 Nico Chiara
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.