Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Güneş - Dua (Uzi) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
Am                    F
Hislere bırak, sarsın seni
                             Dm        Em
İşledi ruhuma, bildiğin gibi değil (ah, ah)

Am                             F                          Dm   Em
Hissediyorum rockstar biri ama yaşıyorum tam serseri gibi (ah, ah)
Am
Yedimdeki gibi yirmimdeyim
F
Bileğim pek de güçlü değil
Dm 
Değişmedi içimdeki masum peri
Em
Ama kovaladım yine her gün daha deli
Am
Seçemem yolu ama çıkarır beni bi’ şekil
F                                  Dm        Em
Gideceğim yere kadar, benim için kolay değil olay (ah, ah)

Am
İnan ama neye?
      F                       Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah

Am                    F
Hislere bırak, sarsın seni
                              Dm
İşledi ruhuma, deli yürüdüğüm yol bile beni ezberledi
          Em
Sorunumuz yok değil, bu kez ezberledik
           Am
Geri döner adımları, ediyorum sanma sakın pes
         F
Koşarım, durmam, kalsa bile tek içimdeki ses
      Dm
Karşı çıktım bak dünyaya, edemedi bile pes
       Em
Bununlayım, dönmüyorum geri; çekiyorum rest size

Am
İnan ama neye?
      F                        Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah

Am
Yine dene, inadına dene
F
Sarhoş oldum unuturum diye, gidemedim eve
Dm
Benimle misin bebek, takıl peşime
Em
Bundan sonra bi’ sana bakarım, bi’ de işime
Am
Boş konuşmam hiç, dinle istersen
F
İnan, onu yapı’caz ben ne istersem
Dm
Listeleri doldururuz kalbini dinlersen
Em
Bi’ gün bu semt gösteri’cek ebemizi tersten
Am
Korkusuz yaşarım, genç ölürüm, ya
F
Görürsem şaşarım gün yüzünü, ey
Dm
Huzur kırmızı, ben renk körüyüm sanki
Em
Dostum çok yine de tek yürürüm, cano
Am
Çürürüm gümüş dişlerimin arasından sana
F
Güldürürüm bu dünyada çocukları sadece
Dm
Sığınırım her gece o duaların arkasına
Em
Kırk yaşına gelsem bile takılırım mahallede

Am
İnan ama neye?
      F                        Dm
Dua ettim ben her gece yine, bak
                             Em
İnadına dene, yalpalayıp bulamasan evinin yolunu bile, ah
NotlarX
Tab
Söz: Güneş
Uzi
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.