Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Perdenin Ardındakiler - Derdime - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Ab | G# | Fm Kapo: 0
Fm  Ab   Db  Eb

Fm
 Seni özlemiştim
Ab                Db
 Eline değmemişti elim

 Yüzünü görmemiştim
Eb                    Fm
 Ağzını öpmemiştim henüz

Fm
 Şimdi ben değiştim
Ab                  Db
 Yine anımsıyorum dünü
                     Eb
 Gözümü sen bürüdün ama
                     Fm
 Hazan gelmemişti henüz

  Ab     Db
Henüz, henüz beni sevmemiştin
Eb                     Fm
Elma ağaçtan düşmemişti

Fm       Ab          Db
 Bir yol bulsam kendime
      Eb             Fm
Kaçsam geçmişimden yine
        Ab         Db
Bu dünyadan uzaklaşsam
         Eb         Fm
Bir çare olsan derdime

Fm  Ab  Db  Eb

Fm
 Önüme bakmamıştım
Ab                 Db
 Ama düşmemiştim daha
                     Eb
Ruhuma sapladın kalbini
                  Fm
Beni öldüremedin ama

Fm
 İçmeyi bırakmıştım
Ab               Db
 Böyle geçmiyor ömür
                    Eb
Sevgiyi sindirememişsin
                 Fm
Vakit gelmemiş henüz

  Ab     Db
Henüz, henüz beni sevmemiştin
Eb                     Fm
Elma ağaçtan düşmemişti

Fm       Ab          Db
 Bir yol bulsam kendime
      Eb             Fm
Kaçsam geçmişimden yine
        Ab         Db
Bu dünyadan uzaklaşsam
         Eb         Fm
Bir çare olsan derdime
NotlarX
Tab
Söz: Doruk Ereşter
Müzik: Direnc
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.