Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Mabel Matiz - Aşk Yok Olmaktır - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: C | Am Kapo: 0
A+ A-
Am  G  F  Dm
F

Am                             Dm            Em
Çok kararlısın, kalbimi çıra gibi yakmaya niye
Am                                Dm            Em
Duvar çekiyorsam, yanıyorum için için, bitti işim
Am                  Dm               Em
Saklar mı yüreğin, yüreğimi içinin her yerinde
Am               Dm                 Em
Eski kelimeler, döndürüyor başımı sen söylediğinde

Dm        G        F                 Dm
Korkular, arzular, nasıl başım dar, bilsen şaşarsın yar
Em         G         F                 Dm          Am
Her yerim kördüğüm, dolaşık ipin ucunu bul çözeyim

Am                        G
Her ayrıntım sayıklıyor, sükunetim deliliğimden
F                         Dm             F
Aşk yok olmak diyor biri, yar ben yokum yok zaten
Am                       G
Ayyaş ruhum sayıklıyor, her zerrem sende çarpıyor
F                         Dm             F          Am
Aşk yok olmaksa şimdiden, yar ben yokum ben de zaten

Am  G  F  Dm
F

Am                             Dm            Em
Bin çalıntı aşk tecrübesi bakıyor gözlerime ah
Am                              Dm         Em
Soru soruyorsam tuzağına düşeceğim bana günah
Am                  Dm              Em
Saklar mı yüreğin, yüreğimi içinin her yerinde
Am               Dm                 Em
Eski kelimeler, döndürüyor başımı sen söylediğinde
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.