Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Akif Alkan - Aşk Bitti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
A+ A-
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7

  Ebmaj7               Bbmaj7
Toparladım bütün kırgınlıklarımı
      Ebmaj7             Bbmaj7
Yeniden saydım beni üzdüğün zamanları
     Ebmaj7                  Bbmaj7
Yokluğunda çok düşündüm gelirsen naparım  diye
      Ebmaj7             Bbmaj7
O bile beni bu kadar üzmeye yetmedi

    Cm7   Dm7        Ebmaj7  Dm7
Ne olur tekrar yorma kendiniii
    Cm7       Dm7   Ebmaj7   Dm7
Uğradığım ihanete gücüm yetmedi
        Cm7  Dm7          Ebmaj7   Dm7
Yaranamadııııım, sevdiremedim kendimi
      Cm7  Dm7        Ebmaj7     F
Aklım ermedi, ne istedin de vermedim

      Ebmaj7  Dm7                Cm7   Dm7
Artık olamam senle bir kez daha, olamam yetti
           Ebmaj7  Dm7        Cm7  Dm7
Yanında da kalamam, aşığın olamaz tenim
      Ebmaj7   Dm7    Cm7       Dm7
Başka bedenleri koklarsın yerime şimdi
         Ebmaj7  Dm7         Cm7         Dm7
Çok arar bulursun ya sana verdiğim bu değeri

      Ebmaj7  Dm7                Cm7   Dm7
Artık olamam senle bir kez daha, olamam yetti
           Ebmaj7  Dm7        Cm7  Dm7
Yanında da kalamam, aşığın olamaz tenim
      Ebmaj7  Dm7      Cm7        Dm7
Başka bedenlerde koklarsın yerime şimdi
      Ebmaj7    Dm7     Cm7     Dm7
Çok zarar verdin bu kez yok aşk bitti

Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7

       Ebmaj7          Bbmaj7
Yokluğunda çok üşüdüm ama ısınırım yine
   Ebmaj7              Bbmaj7
Ateşin bile beni eritmeye yetmedi

          Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yarınlara varamaaaam
           Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yarınların olmamaaaam
           Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yaralarını saramaaaam
       Ebmaj7  Dm7  Cm7
Aşk bitti
NotlarX
Tab
Intro E-----------------------|-----------------------| B-----------------------|-----------------------| G-0-2-3-2-0---3-2-0-3\5-|-0-2-3-2-0---2\3-2-0---| D-----------3-----------|-----------3---------1-| A-----------------------|-----------------------| E-----------------------|-----------------------| {---------X3-----------} {---------X1----------}
Söz: Akif Alkan
Müzik:
 Akif Alkan
Düzenleme:
 Mavi Gri
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar