Aktif repertuar değiştir

Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Irmak Arıcı - Mahşer (Taladro) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: B | Abm | G#m Kapo: 0
G#m              D#m
Senin olsun yarınlar
  E              G#m
Bırak kalsın yanına
      D#m    E            G#m
Mahşerde buluşur söyleşir aşk
      D#m    E          G#m
Yaşıyorum uçurum kıyısında
       D#m      E            G#m
Hasretimin dili olsa da konuşsa

G#m
Her şeyi tam değil yarım dile

Anlamı yok uyarımın bile
D#m
Bozuk geliyor aşk tadın dile
   E
İlginç, yok bir mezarım bile
G#m
Işıklar sönük

Kendime bakamıyor haldeyim, sırtım aynaya dönük
D#m
Bir kaldırım önü
E
Üzerime basıyor banktayım ölü
G#m
Yaşlıyım hatta bunağımda

Kelimeler eziliyor dudağımda
      D#m
Sanki ne borçluyum sana, haketmedim
E
Mutsuzum mutluluk durağında
G#m
Çift kişilik oda tek kişilik aşk

Uyanma diye hep sessiz olup
D#m
Kaç gece bu kahrı gönlüme attım
E
Şimdi biraz sessiz olun
G#m
Uyumak basit unutmak zor

Dilerim aşk sana yolluk olur
D#m
Beni unutursan bunu bana da bir anlat
E
Belki karanlığa pusulam olur
G#m
Kırılıyor sabrın fay hattı

Sana ne yaşattım bunu yaşattın
D#m
Ve kır bahçelerine benzeyen evimin
E
Bu gece bir yerine yaş aktı
G#m
Daha bu yüzle tanışmadım

Her kare giz, sana akar kanım
    D#m
Ben kimseye bu denli yakışmamışken
E
Bu sana yakışmadı

G#m
Dur, zararım kendime

Dokunamam asla biliyorsun
D#m
Kırgınım ne olur bilinmez ama
E
Gözümden yaş diye düşüyorsun

G#m              D#m
Senin olsun yarınlar
  E              G#m
Bırak kalsın yanına
      D#m    E            G#m
Mahşerde buluşur söyleşir aşk
      D#m    E          G#m
Yaşıyorum uçurum kıyısında
       D#m      E            G#m
Hasretimin dili olsa da konuşsa

G#m
Varsın ama yoksun

Belki bekleniyor ya da bekliyorsun
D#m
Pişmansın, belki saklanıyorsun
E
Olsun, yine de yoksun
G#m
Bu evin içi hep kış bitkileri

Bu sana son tepkilerim
D#m                            E
Haydarpaşa garı eski biletleri yırt

Bu gece kanlı bileklerim
G#m
Hangi sona sevinir aşık

Her sona ayrı bir yük koyuyorsun
D#m
Acıları tüketince mi doyuyorsun
E
Koşamıyorum çok yoruyorsun
G#m
Ellerin kirli bir kibrit

Beni yakıyor kıyıyorsan bana
D#m
Bedenim değil ruhum dimdik
E
Ne verdin geri soruyorsun bana
G#m
Sahte yüzlerin yansıması

Dünya dönüyorsa acınası
D#m
Coğrafyamın yüzü, kaçamadığım
E
Koskoca gezegenimde haritasın
    G#m
Sen deprem sonrası artçım

Gündüz, gecem, inatçım
D#m
Sevgim, soframa aşçım
        E
Bu gece gözlerim hayli sabahçı
G#m
Öl dedin ölmeyen acılara

Ama ölüyor ölmeyen acılar dahil
D#m
Ölmeyen acı da ölüyorsa
E
Ölmeden ölümümü gözledin ahir
G#m
Zorlar üzülmek üzeni

Bu yollar bitmeli güzelim
D#m
Avuçların içine dünya dökerim
E
Atlasım ol gel dünya güzeli

G#m              D#m
Senin olsun yarınlar
  E              G#m
Bırak kalsın yanına
      D#m    E            G#m
Mahşerde buluşur söyleşir aşk
      D#m    E          G#m
Yaşıyorum uçurum kıyısında
       D#m      E            G#m
Hasretimin dili olsa da konuşsa
NotlarX
Tab
Söz: Taladro
Irmak Arıcı
Müzik:
 Rashness
Irmak Arıcı
Düzenleme:
 Rashness
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Caz Müziği ve Tarihçesi

Caz Nedir?

Caz, 20. yüzyılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde, özellikle New Orleans'ta ortaya çıkan bir müzik türüdür. Çoğunlukla Afrika ritimleri, blues ve ragtime gibi müzik türlerinin birleşiminden doğmuştur. Caz, doğaçlamaya, karmaşık ritimlere ve melodik ifadelere dayanır. Çoğu caz eseri belirli bir temel yapıya sahip olsa da, müzisyenler doğaçlama ile eseri geliştirir.

Cazın Tarihçesi

Caz müziğinin kökeni, 19. yüzyılın sonlarından itibaren blues ve ragtime gibi Afro-Amerikan müziklerinden esinlenmiştir. New Orleans'ta başlayan bu müzik, 1920'lerin Harlem Rönesansı ile hızla popüler hale geldi ve ülke çapında kabul gördü. Caz müziği, 1930'larda swing tarzının ortaya çıkmasıyla daha büyük orkestralarda çalınmaya başlandı ve bu dönemde popüler dans müziklerinden biri haline geldi.

1940'larda bebop tarzı ortaya çıktı ve caz müziği daha karmaşık ve hızlı ritimlere sahip bir hal aldı. Charlie Parker ve Dizzy Gillespie gibi sanatçılar, bebop'un öncülerindendi. 1950'lerde cool caz, modal caz ve hard bop gibi farklı alt türler gelişti. Miles Davis, John Coltrane ve Thelonious Monk bu dönemin önde gelen isimlerindendir.

1960'larda free caz, caz müziğine daha deneysel bir yaklaşım getirdi. Bu dönemdeki sanatçılar, geleneksel caz kalıplarını kırarak daha özgür yapılar oluşturdular. 1970'lerde caz füzyon türü gelişti; bu tarz, cazın rock ve funk gibi türlerle harmanlanmasını içeriyordu. 1980'lerde ve sonrasında caz, dünya çapında farklı türlerle etkileşime girerek çeşitlendi.

Cazın Önemi ve Mirası

Caz müziği, 20. yüzyılın en etkili müzik türlerinden biri olarak kabul edilir. Hem doğaçlama hem de teknik beceri gerektiren yapısıyla, müzisyenlere geniş bir ifade alanı sunar. Caz müziği, diğer müzik türleriyle etkileşimi sayesinde sürekli evrim geçirir. Müzikal yapıları, ritimleri ve doğaçlamaya dayalı yapısıyla caz, dünya müziğinin vazgeçilmez bir parçası olmuştur.

Türkiye'de de caz, 20. yüzyılın ortalarından itibaren yaygınlaşmaya başladı. Özellikle büyük şehirlerde caz kulüpleri açıldı ve yerli caz müzisyenleri uluslararası sahnede başarı kazandı. Bugün Türkiye'de düzenlenen caz festivalleri, cazın büyüleyici dünyasını daha geniş kitlelere tanıtarak bu zengin müzik türünü kutlamaktadır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.