Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ajda Pekkan - Palavra Palavra - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm       Cm             F7          Gm
Aynı sözler söylediğin hep boş sözler
        Cm    D7
Kolay sözler
Gm        Cm          F7            Gm
Bu hergünki sudan sözler boş vaatler
        Cm    D7
Daha neler
Gm        Cm          A#
Artık bitsin sus hiç konuşma
Cm              B7        
Anlamam kendini hiç yorma boşuna

Gm                    Cm       
Belki tatlı tatlı bu yalanlar
Gm                     Cm                  F 
Gül kokan rüzgarla nasıl geçermiş gelecek yıllar
A#                       D#
Yere iner mi gökteki yıldızlar
Cm                      
Dinleyemem bunlar hep boş laflar
              G7         D7
Aşk bitince sözler neye yarar

   Gm
Palavra palavra palavra
   Cm
Palavra palavra palavra
   F7   
Palavra palavra palavra
   F6               Gm                 Cm7 
Palavra palavra palavra palavra palavra
         D7              Gm
Hepsi palavra inanmam sana

Gm       Cm             F7         Gm
Ne romantik bu sözleri çok dinledim
        Cm    D7
Çok dinledim
Gm       Cm             F7      Gm
Hepinizde aynı taktik aynı yalan
        Cm    D7
Beğenmedim
Gm        Cm          A#
Başlayınca sen susmaz mısın
Cm              B7      
Gülüyorum haline anlamaz mısın

Gm                    Cm       
Belki tatlı tatlı bu yalanlar
Gm                     Cm                  F 
Gül kokan rüzgarla nasıl geçermiş gelecek yıllar
A#                       D#
Yere iner mi gökteki yıldızlar
Cm                      
Dinleyemem bunlar hep boş laflar
              G7         D7
Aşk bitince sözler neye yarar

   Gm
Palavra palavra palavra
   Cm
Palavra palavra palavra
   F7   
Palavra palavra palavra
   F6               Gm                 Cm7 
Palavra palavra palavra palavra palavra
         D7              Gm
Hepsi palavra inanmam sana
NotlarX
Tab
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.