Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Ajda Pekkan - Canın Sağ Olsun - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Gm  Eb  Cm  Gm

Gm                     Dm
Dediler gidiyor yine o dediler
                Cm
Dönmüyor geriye dediler
   Dm           Gm
Kalbim boşver aldırma

Eb                              Cm
Bi kere de beni dinle dediğim olsun
F                             Gm
Aşk bi kere de bende yerini bulsun
Eb                 D           Cm
Kalpten atmak seni son yeminim olsun
Eb           D            Gm
Dönmezsen dönme  canın sağolsun
Eb           D            Gm
Sevmezsen sevme canın sağolsun

Gm               Dm
Kolay olmadı seni bağlamak
F               Cm
Ardından son kez ağlamak
Gm               Dm
Duydum ki sen çok mutlusun
F         Gm
Canın sağolsun

Gm               Dm
Kolay olmadı seni bağlamak
F               Cm
Ardından son kez ağlamak
Gm               Dm
Hayat güzel sen doğrusun
F         Gm
Canın sağolsun

Gm  Dm  F  Cm  Gm  Dm  F  Gm

    Eb                    Dm
Yeniler, geçmişi unutsana dediler
               Cm
Aklın kalmasın dediler
   Dm          Gm
Bense aynı yollarda

Eb                              Cm
Bi kere de beni dinle dediğim olsun
F                             Gm
Aşk bi kere de bende yerini bulsun
Eb                 D           Cm
Kalpten atmak seni son yeminim olsun
Eb           D            Gm
Dönmezsen dönme  canın sağolsun
Eb           D            Gm
Sevmezsen sevme canın sağolsun

Gm               Dm
Kolay olmadı seni bağlamak
F               Cm
Ardından son kez ağlamak
Gm               Dm
Duydum ki sen çok mutlusun
F         Gm
Canın sağolsun

Gm               Dm
Kolay olmadı seni bağlamak
F               Cm
Ardından son kez ağlamak
Gm               Dm
Hayat güzel sen doğrusun
F         Gm
Canın sağolsun

Hep mi bana acı verdin
Ama beni hiç mi duyamıyorsun
Ne oldu diye sorma bana bir daha
Yok bişey, canın sağolsun
NotlarX
Tab
Söz: Sinan Akçıl
Müzik: Sinan Akçıl
Düzenleme: Ozan Çolakoğlu
Tarık İster
Sinan Akçıl
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İlgili Minör

Her majör dizi, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkiye sahiptir. Bu kavram, müzik teorisinde "ilgili minör" olarak bilinir. İlgili minör, majör dizinin altıncı derecesinden başlar ve majör dizi ile aynı notaları içerir. İlgili minör ve majör diziler, aynı nota setine sahip olmalarına rağmen farklı başlangıç noktalarından dolayı farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(La) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Bu ilişki, bestecilere çeşitli melodik ve armonik seçenekler sunar. Aynı nota setinin kullanılması, bir parçanın içerisindeki majör ve minör tonlar arasındaki geçişlerin yumuşak ve doğal bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Bu geçişler, dinleyicide farklı duygular uyandırır ve müziğin akışını zenginleştirir.

İlgili minör kavramı, müzik teorisi eğitiminde önemli bir yer tutar. Öğrenciler, bu ilişkiyi anlayarak müzikte tonalite ve modülasyon konusunda daha derin bir bilgi edinirler. Bu bilgi, hem kompozisyon sırasında hem de bir eseri analiz ederken yardımcı olur. İlgili minör ilişkisi, klasik müzikten caz müziğine kadar birçok müzik türünde sıkça kullanılır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.