Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Manga - Bitti Rüya - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Dm  Bb  Dm  Bb  Dm  Bb  Dm  Bb

Dm
Bir kez gelmişsin bu saçma dünyaya
Bb
Olanları unutmak çok zor inan bana
Gm
Sevdiğin insan bile artık yalan söylüyor
F
Yaşadığın anılar acı vermeye başlıyor

Dm
Bir köprüden geçiyorum mutlu gibiyim sanki
Bb
Geride bir kent bıraktım bir de sevgili
Gm
Rüya mı bu, gerçek mi inan anlamıyorum
F
Bu şehir beni içine çekiyor kendimi alamıyorum

Dm
Olanlar yetmez gibi bir de mesaj geliyor
Eb
"Mutluluklar, hoşçakal", birer birer zırvalanıyor
Cm
İyice dağıtmak için biraz daha içiyorum
                       Eb
Sonra oturmuş mal gibi zırıl zırıl ağlıyorum

Dm                    Eb
Gidiyorum buralardan, dönüyorum durmadan
Cm         Bb   Eb       Dm
Uyan artık uyan, bitti rüya
                    Eb
Seviyorum sormadan, öpüyorum kasmadan
Cm          Bb    Eb       Dm
Dayan artık dayan, bitti rüya

Dm
Bir kez gelmişsin bu saçma dünyaya
Bb
Olanları unutmak çok zor inan bana
Gm
Yazdığın satırlar bile artık yalan söylüyor
F
Söylediğin sözler acı vermeye başlıyor

Dm
Bir köprüyü yakıyorum mutlu gibiyim sanki
Bb
Geride bir kent bıraktım bir de sevgili
Gm
Doğru mu, yanlış mı inan umursamıyorum
F
Bu şehir beni esir ediyor kendimi alamıyorum

Dm
İnanmazsın bir rüya hayatımı değiştiriyor
Eb
O mesajı unutmam için bana bir şans veriyor
Cm
Rüyaysa bu gerçekten artık uyanmak istiyorum
                          Eb
Mutluluk bile acı veriyor çünkü sonu var biliyorum

Dm                    Eb
Gidiyorum buralardan, dönüyorum durmadan
Cm         Bb   Eb       Dm
Uyan artık uyan, bitti rüya
                    Eb
Seviyorum sormadan, öpüyorum kasmadan
Cm          Bb    Eb       Dm
Dayan artık dayan, bitti rüya
NotlarX
Tab
Söz: Ferman Akgül
Özgür Can Öney
Haluk Kurosman
Müzik: Yağmur Sarıgül
Ferman Akgül
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.