Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Akif Alkan - Aşk Bitti - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: Bb | A# | Gm Kapo: 0
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7

  Ebmaj7               Bbmaj7
Toparladım bütün kırgınlıklarımı
      Ebmaj7             Bbmaj7
Yeniden saydım beni üzdüğün zamanları
     Ebmaj7                  Bbmaj7
Yokluğunda çok düşündüm gelirsen naparım  diye
      Ebmaj7             Bbmaj7
O bile beni bu kadar üzmeye yetmedi

    Cm7   Dm7        Ebmaj7  Dm7
Ne olur tekrar yorma kendiniii
    Cm7       Dm7   Ebmaj7   Dm7
Uğradığım ihanete gücüm yetmedi
        Cm7  Dm7          Ebmaj7   Dm7
Yaranamadııııım, sevdiremedim kendimi
      Cm7  Dm7        Ebmaj7     F
Aklım ermedi, ne istedin de vermedim

      Ebmaj7  Dm7                Cm7   Dm7
Artık olamam senle bir kez daha, olamam yetti
           Ebmaj7  Dm7        Cm7  Dm7
Yanında da kalamam, aşığın olamaz tenim
      Ebmaj7   Dm7    Cm7       Dm7
Başka bedenleri koklarsın yerime şimdi
         Ebmaj7  Dm7         Cm7         Dm7
Çok arar bulursun ya sana verdiğim bu değeri

      Ebmaj7  Dm7                Cm7   Dm7
Artık olamam senle bir kez daha, olamam yetti
           Ebmaj7  Dm7        Cm7  Dm7
Yanında da kalamam, aşığın olamaz tenim
      Ebmaj7  Dm7      Cm7        Dm7
Başka bedenlerde koklarsın yerime şimdi
      Ebmaj7    Dm7     Cm7     Dm7
Çok zarar verdin bu kez yok aşk bitti

Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7  Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7

       Ebmaj7          Bbmaj7
Yokluğunda çok üşüdüm ama ısınırım yine
   Ebmaj7              Bbmaj7
Ateşin bile beni eritmeye yetmedi

          Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yarınlara varamaaaam
           Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yarınların olmamaaaam
           Ebmaj7  Dm7  Cm7  Dm7
Yaralarını saramaaaam
       Ebmaj7  Dm7  Cm7
Aşk bitti
NotlarX
Tab
Intro E-----------------------|-----------------------| B-----------------------|-----------------------| G-0-2-3-2-0---3-2-0-3\5-|-0-2-3-2-0---2\3-2-0---| D-----------3-----------|-----------3---------1-| A-----------------------|-----------------------| E-----------------------|-----------------------| {---------X3-----------} {---------X1----------}
Söz: Akif Alkan
Müzik: Akif Alkan
Düzenleme: Mavi Gri
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.