Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Burak King - Sızı Kaldı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Bm

Bm
 Çoğu gitti azı kaldı

Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 D
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı
Bm
 Adaletin sazı var mı
 
Aşk bitti iş kumara kaldı
C            D
Kumara kaldı kumara kaldı
Bm
 Gönülden öte yol var mı
                       C          D
Umudum olsa çabalardım çabalardım çabalardım
Bm
 Yaram geçti izi kaldı
                          C          D
İçimde acı bir sızı kaldı sızı kaldı sızı kaldı
Bm
 Çoğu gitti azı kaldı
 
Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 Bm
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı

Bm
 Vergi gibi bedel ödedim

Nedenlere neden aradım

Yolun yolcusuyum yine gelirim
C                D
Evime dönemezsem sende kalırım
Bm
 Dergilere kapak olamam ama
 
Sevgilere kucak açarım 

Açardı sevdamız tehlike
       C             D
Canımı dişime vitesi beşe takarım
Bm
 Yoksa araç giderim yaya
 
Ben çöle saz çaldım siz göle maya

Yoruldum bayağı da bayağı
    C                                Bm
Ama sırt çevirir mi hiç yıldızlar aya

Bm
Bitches hepinize faya

Sert tabi çarptığım kaya

Gel kaderimiz düşmeden zara
    C                             Bm
Bre kimseye ak diyip çıkmadık kara

Bm  Bm  Bm  C  D

Bm
 Çoğu gitti azı kaldı

Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 D
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı
Bm
 Adaletin sazı var mı
 
Aşk bitti iş kumara kaldı
C            D
Kumara kaldı kumara kaldı
Bm
 Gönülden öte yol var mı
                       C          D
Umudum olsa çabalardım çabalardım çabalardım
Bm
 Yaram geçti izi kaldı
                          C          D
İçimde acı bir sızı kaldı sızı kaldı sızı kaldı
Bm
 Çoğu gitti azı kaldı
 
Kaderden öteye yazı var mı

Bm
Ne yolum sana çıkıyo ne düze çıkıyo

Derdim birdi yüze çıkıyo
                            C
Ne saza geliyor ne söze geliyon
         D
Yar dara düştüm düzelemiyom
Bm
 Aranıyoruz bulamıyorlar kimseler ulaşamıyo
                                 C
Ne yolum sana çıkıyo ne düze çıkıyo
      D               Bm
Derdim birdi yüze çıkıyo
                            C
Ne saza geliyor ne söze geliyon
         D              Bm 
Yar dara düştüm düzelemiyom
NotlarX
Tab
Söz: Burak King
Müzik:
 Burak King
Düzenleme:
 Özkan Meydan
Alican Özbuğutu
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

Dizi ve Gamlar

Dizi ve gamlar, müziğin temel taşları olarak kabul edilir ve melodik yapıların anlaşılması için kritiktir. Dizi, müzikal notaların belirli bir düzenle sıralanmış halidir. Gam ise, dizilerle benzer şekilde düzenlenmiş olmasına rağmen belirli kurallar ve tonik adı verilen ana notaya göre şekillendirilir. Gamlar, müzikteki ruh hali, karakter ve tonallik açısından belirleyici bir rol oynar.

Diziler ve Gamlar Arasındaki Fark

Genellikle birbirinin yerine kullanılsa da, diziler ve gamlar arasında bazı farklar vardır:

  • Dizi: Bir dizi, belirli bir ses aralığında sıralı olarak çalınan notaların bir düzenidir. Belirli bir melodik yapı olmadan da var olabilir.
  • Gam: Gamlar, bir dizi notadan oluşur, ancak belirli kurallara göre yapılandırılmıştır. Örneğin, majör gam, belirli bir düzenle tam ve yarım ses aralıkları içerir.

Popüler Gam Türleri

Farklı müzik türlerinde çeşitli gamlar kullanılır. İşte en yaygın olanlarından bazıları:

  • Majör Gam: Doğal majör gam, tam ve yarım seslerden oluşur ve "do-re-mi-fa-sol-la-si" şeklinde bilinir. Mutluluk ve parlaklık hissi yaratır.
  • Minör Gam: Minör gam, daha melankolik ve karamsar bir tona sahiptir. Doğal, armonik ve melodik olarak üç farklı türde bulunur:
    • Doğal Minör: Majör gamın altıncı derecesinden başlayarak aynı notalara sahiptir.
    • Armonik Minör: Doğal minörün yedinci derecesinin yarım ses yükseltildiği türdür.
    • Melodik Minör: Çıkarken altıncı ve yedinci derecelerin yarım ses yükseltildiği, inerken doğal minör olan türdür.
  • Pentatonik Gam: Beş notadan oluşur ve majör ve minör türleri bulunur. Basit ve etkili yapısıyla blues, rock ve halk müziklerinde yaygındır.
  • Kromatik Gam: Bir oktav içindeki on iki yarım sesi de içerir. Kromatik gam, melodik renk katmak için kullanılır.

Makamsal ve Modal Gamlar

Makamsal müzikte modal gamlar, belirli melodik yapıları tanımlar ve özellikle Doğu müziğinde yaygındır. Bu tür müziklerde, gamlar sadece belirli bir sırayı değil aynı zamanda belirli melodik yapıları ve süslemeleri de içerir. Örneğin:

  • Türk Müziği Makamları: Türk müziği, farklı karakter ve melodik yapılara sahip çeşitli makamlara sahiptir.
  • Hint Raga Sistemi: Hint müziğinde ragalar, belirli duygusal ve ruhsal halleri ifade etmek için kullanılır.

Dizi ve Gamların Kullanım Alanları

Dizi ve gamlar, müziğin çeşitli alanlarında kullanılır:

  • Besteciler, eserlerinde belirli bir ruh hali yaratmak için gamları kullanır.
  • Doğaçlama yaparken, müzisyenler genellikle belirli gamlara dayalı olarak doğaçlama yapar.
  • Öğrenciler, enstrümanlarını öğrenirken gam çalışmalarını yaparak hem tekniklerini hem de melodik anlayışlarını geliştirir.

Sonuç

Dizi ve gamlar, müziğin temel yapı taşlarındandır. Müziğin ruh halini ve karakterini tanımlayan bu yapılar, müzisyenlerin yaratıcılığını ve ifade yeteneklerini artırır. Farklı türdeki dizi ve gamları anlamak, müzikal bilgi ve repertuarınızı genişletir.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar