Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Burak King - Sızı Kaldı - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
Bm

Bm
 Çoğu gitti azı kaldı

Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 D
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı
Bm
 Adaletin sazı var mı
 
Aşk bitti iş kumara kaldı
C            D
Kumara kaldı kumara kaldı
Bm
 Gönülden öte yol var mı
                       C          D
Umudum olsa çabalardım çabalardım çabalardım
Bm
 Yaram geçti izi kaldı
                          C          D
İçimde acı bir sızı kaldı sızı kaldı sızı kaldı
Bm
 Çoğu gitti azı kaldı
 
Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 Bm
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı

Bm
 Vergi gibi bedel ödedim

Nedenlere neden aradım

Yolun yolcusuyum yine gelirim
C                D
Evime dönemezsem sende kalırım
Bm
 Dergilere kapak olamam ama
 
Sevgilere kucak açarım 

Açardı sevdamız tehlike
       C             D
Canımı dişime vitesi beşe takarım
Bm
 Yoksa araç giderim yaya
 
Ben çöle saz çaldım siz göle maya

Yoruldum bayağı da bayağı
    C                                Bm
Ama sırt çevirir mi hiç yıldızlar aya

Bm
Bitches hepinize faya

Sert tabi çarptığım kaya

Gel kaderimiz düşmeden zara
    C                             Bm
Bre kimseye ak diyip çıkmadık kara

Bm  Bm  Bm  C  D

Bm
 Çoğu gitti azı kaldı

Kaderden öteye yazı var mı

Hep kış geçti ömür yazı var mı
      C                 D
Bunun yazı var mı bunun yazı var mı
Bm
 Adaletin sazı var mı
 
Aşk bitti iş kumara kaldı
C            D
Kumara kaldı kumara kaldı
Bm
 Gönülden öte yol var mı
                       C          D
Umudum olsa çabalardım çabalardım çabalardım
Bm
 Yaram geçti izi kaldı
                          C          D
İçimde acı bir sızı kaldı sızı kaldı sızı kaldı
Bm
 Çoğu gitti azı kaldı
 
Kaderden öteye yazı var mı

Bm
Ne yolum sana çıkıyo ne düze çıkıyo

Derdim birdi yüze çıkıyo
                            C
Ne saza geliyor ne söze geliyon
         D
Yar dara düştüm düzelemiyom
Bm
 Aranıyoruz bulamıyorlar kimseler ulaşamıyo
                                 C
Ne yolum sana çıkıyo ne düze çıkıyo
      D               Bm
Derdim birdi yüze çıkıyo
                            C
Ne saza geliyor ne söze geliyon
         D              Bm 
Yar dara düştüm düzelemiyom
NotlarX
Tab
Söz: Burak King
Müzik: Burak King
Düzenleme: Özkan Meydan
Alican Özbuğutu
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Türk Müziği

Tarihi kökenleri ve zengin kültürel mirası ile Türk müziği, kendine özgü bir yapıya sahiptir. Klasik Türk müziği, halk müziği ve popüler müzik gibi birçok farklı türü kapsayan geniş bir yelpazesi vardır.

Türk Müziğinin Tarihi ve Gelişimi

Türk müziği, tarihsel süreçte Orta Asya kökenli Türk kavimlerinden Osmanlı İmparatorluğu'na kadar uzanan geniş bir geçmişe sahiptir. Klasik Türk müziği, Osmanlı döneminde gelişmiş ve İslam kültürünün etkisi altında şekillenmiştir. Halk müziği ise Anadolu'nun farklı bölgelerindeki kültürel çeşitlilikten etkilenmiştir. Her iki türde de makamlar ve usuller temel müzikal yapı taşlarıdır.

Gam ve Nota Çeşitliliği

Türk müziğinde, Batı müziğinden farklı olarak makam sistemi kullanılır. Makam, belirli bir dizi notanın melodik yapısını ve duygusal karakterini belirler. Aşağıda, Türk müziğinde kullanılan bazı önemli gam ve nota özellikleri yer alıyor:

  • Makamsal Gamlar: Makamlar, çeşitli gam yapılarına sahiptir ve her biri farklı melodik kalıplarla tanımlanır. Rast, Uşşak, Hicaz ve Nihavend gibi makamlar, farklı melodik yapıları ifade eder. Her makamın belirli bir dizisi, seyri ve karakteri vardır.
  • Aralıklar ve Süslemeler: Türk müziği, mikrotonal aralıklar ve süslemeler içerir. Tam ses ve yarım seslerin yanı sıra çeyrek sesler de kullanılır. Bu, müziğe zengin bir melodik ifade kazandırır.
  • Usuller: Türk müziğinde ritmik yapıyı belirleyen usuller, ölçülerin farklı kombinasyonlarından oluşur. Her usul, belirli bir ritim ve tempo yapısını ifade eder. Örneğin, Aksak, Devr-i Kebir ve Sofyan usulleri farklı ritim yapılarıdır.
  • Nota Sistemleri: Geleneksel olarak Osmanlı notası ve Hamparsum notası gibi sistemler kullanılmıştır. Günümüzde, Batı notası ile birlikte özel işaretler ve süslemeler de eklenir.

Türk Müziğinde Kullanılan Teknikler

Türk müziğinde, zengin bir melodik ifade sağlamak için çeşitli teknikler kullanılır:

  • Taksim: Taksim, doğaçlama bir enstrümantal parçadır ve genellikle makamı tanıtmak için kullanılır.
  • Meşk: Geleneksel Türk müziği eğitiminde kullanılan meşk sistemi, usta-çırak ilişkisiyle öğretilir. Öğrenciler, ustalarının çaldıklarını taklit ederek öğrenir.
  • Hanenin Yükseltilmesi: Makamların melodik yapısını ve karakterini koruyarak, daha yüksek veya daha düşük perdelerde çalmak.
  • Süslemeler: Melodiyi zenginleştirmek için kullanılan süsleme teknikleri arasında vibrato, glissando ve çekiçle vurma gibi teknikler yer alır.

Sonuç

Türk müziği, zengin makam yapısı, mikrotonal aralıkları ve ritmik çeşitliliği ile dünya müziği içinde kendine özgü bir yere sahiptir. Bu müziği anlamak, derin bir teknik bilgi ve kültürel anlayış gerektirir. Geniş gam ve nota çeşitliliği, Türk müziğini hem melodik hem de ritmik açıdan zengin kılar.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.