Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Zeynep Bastık - Araf (Hazal Kaya) - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Em7    C     Bm7     Am7
Kalbin işine bak yüzüne bakamaz
Em7  C    Bm7     B7
Ağğğlar durur sen uyurken
Em7    C    Bm7            Am7        B7
Yalnız olamayan böyle mi yapar dersen anlarım

Em7   C     Bm7     Am7
Aşkın içine bak, en güzeline
Em7     C     Bm7     B7
Hem var hem yok mu, bile bile
Em7  C      Bm7          Am7
Adaalet yok ya, canımı yakar bu sessizlik

       Bm7
Yerimi bilmem
   Am7
Bilmem ne taraftayım
       Bm7
Sesimi duymam
   Am7
Ne zamandır araftayım

Em7  C  Bm7  B7

Em7   C     Bm7     Am7
Aşkın içine bak, en güzeline
Em7     C     Bm7     B7
Hem var hem yok mu, bile bile
Em7  C      Bm7          Am7
Adaalet yok ya, canımı yakar bu sessizlik

D         A#         Gm         D#
Kimler varmış içimde yoklama yaptım
D             A#         Gm           D#
Deliler çıktı, cellatlar bir de şeytanlar

D         A#         Gm         D#
Kimler varmış içimde yoklama yaptım
D             A#         Gm           D#  Em  C  Bm  B7
Deliler çıktı, cellatlar bir de şeytanlaaaaaaaaaaaaaaaar
NotlarX
Tab
Söz: Mor ve Ötesi
Müzik:
 Mor ve Ötesi
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.

Rastgele Akorlar