Aktif Repertuarı Değiştir

  • Gri Repertuar

  • Turuncu Repertuar

  • Mor Repertuar

  • Sarı Repertuar

  • Yeşil Repertuar

  • Mavi Repertuar

  • Pembe Repertuar

Arama Yap

Yaşar - Kuşlar - Akor

Bu işlem için önce giriş yapınız;

Orjinal Ton: G | Em Kapo: 0
A+ A-
Am     D
Gönlün mabedimdir
G     Em
Ömrüm al senindir
Am     B7                Em
Gördüm gözümü ilk açişımla

Am     D
Döndüm dolaştım ellerine
G     Em
Başım nasıl hasret dizlerine
Am       B7                Em
Aşkım sakın sen kuşlara uyma
 
Am D G Em Am B7   Em
 
Em            Am               
Sensiz olmadi ellerime kelepçe 
D              B7              
Vurdun kalmadi ayriliga gerekçe
 
Em               D
Nasıl ki evlerin odaları varsa
  C                 B7
Nasıl ki kuşlarin yuvaları varsa
 
 
Em            Am                 
Sensiz olmadı en sonunda nihayet 
D            B7                  
Bitti kalmadı şarkılar da keramet
 
 
Am     D
Kuşlar her baharda gelirler
G   Em
Ama sonbaharda göçerler
Am     B7                 Em
Aşkım sakin sen kuşlara uyma
 
Am     D
Kuslar sen kuşları boşver
G     Em
Evler yerlerinde değiller
Am       B7               Em
Aşkım sakin sen kuşlara uyma
 
Am     D
Ah sen kuşlari sevdin
G   Em
Ah sen de gider miydin
Am     B7            Em
Ah sen hala kuşlara hayran
 
Am     D
Ah aşkım gemilerdi
G   Em
Ah sana demirlendi
Am     B7             Em
Gemilere adres oldu liman
Em
Sen hala kuşlara hayran
NotlarX
Tab
Bu içerik Creative Commons Alıntı-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak, yalnızca müzik eğitimi amacı ile yayımlanmıştır. Tüm telif hakları kendi sahiplerine aittir. Telif hakkı ihlali içerdiğini düşünüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Şarkının Coverleri

Bu şarkı için henüz cover yüklenmemiştir. İlk coveri sen yükle
İstek Yap (akor, tab)

İlgili Minör

Her minör dizi, bir majör dizi ile aynı notalardan oluşur, fakat notalar farklı sırayla dizilmiştir. Bu durumun tersi de geçerlidir; aynı şekilde her majör dizi de, bir minör dizi ile aynı notalardan oluşur. Her majör tonunun, altıncı derecesindeki minör tonuyla ilgili bir ilişkisi vardır. Bu ilişki, aynı notaların kullanıldığı ancak farklı bir ton merkezine sahip iki ton arasında gerçekleşir. Majör bir dizideki 6. nota (dizinin 6. derecesi) temel ses kabul edilip dizi yeniden sıralanırsa ilgili minör dizisi bulunmuş olur.

Örneğin, C(Do) majör dizisini ele alalım;

C(Do) D(Re) E(Mi) F(Fa) G(Sol) A(La) B(Si) C(Do)

C(Do) majörün altıncı derecesindeki nota, A(La)'dır. Dolayısıyla, C(Do) majörün ilgili minörü A(La) minördür. C(Do) majör ve A(La) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

Şimdi de, G(Sol) majör dizisini ele alalım;

G(Sol) A(Al) B(Si) C(Do) D(Re) E(Mi) F#(Fa diyez) G(Sol)

G(Sol) majörün altıncı derecesindeki nota, E(Mi)'dir. Dolayısıyla, G(Sol) majörün ilgili minörü E(Mi) minördür. G(Sol) majör ve E(Mi) minör, aynı nota dizisine sahiptir, ancak farklı bir ton merkezine sahiptirler.

İlgili minör kavramı, müzikte tonaliteyi anlamak ve tonal ilişkileri belirlemek için kullanılır. Bir parçanın majör tonuyla ilgili minörü arasındaki geçişler, müziğin duygusal ve melankolik tonlarını zenginleştirir, bestecilerin parçalarını yazarken ve müziği anlarken kilit bir rol oynar. Bu geçişler, bestecilerin eserlerinde duygusal derinlik ve çeşitlilik yaratmalarına olanak tanır.

Genius Music Robot
Bu yazıdaki bilgiler, çeşitli chat robotların ilgili sorulara verdikleri cevaplardan oluşturulmuştur.